کلانشهر کرمانشاه به ۳۰ ایستگاه آتش‌نشانی نیاز دارد

رییس سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه گفت: کلانشهر کرمانشاه باتوجه به وسعت و جمعیت آن حداقل به ۳۰ ایستگاه آتش‌نشانی نیاز دارد.

به گزارش ایمنا، فرهاد فرهودی روز پنجشنبه در مراسم تجلیل از آتش نشانان که با حضور استاندار کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری برگزار شد، اظهار کرد: پیشنهاد ما این است که اداره کل راه و شهرسازی در مناطقی که مسکن مهر وجود دارد، زمین لازم را برای ایجاد ایستگاه آتش نشانی در اختیار شهرداری قرار دهد و حداقل تا مهرماه سال آینده ۲ ایستگاه آتش نشانی جدید احداث شود.

وی با اشاره به تراکم شهر کرمانشاه و ساخت و سازهای بلندمرتبه در آن، تاکید کرد: این سازمان برای مهار آتش سوزی در ساختمان‌های بلند به نردبان ۶۲ متری نیاز دارد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه راه اندازی یک مرکز آموزش در سطح شهر کرمانشاه را ضروری دانست و افزود: این مرکز می‌تواند آموزش نیروهای غرب کشور را بر عهده بگیرد.

فرهودی خرید خودروهای سبک برای حضور در محلات قدیمی و بافت فرسوده شهر را از دیگر نیازهای آتش نشانی کرمانشاه عنوان کرد و گفت: همچنین برای حضور آتش نشانی در آتش سوزی‌های مناطق مختلف استان نیاز به تجهیزات لازم داریم که نیاز است از طریق وزارت کشور پیگیری لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ناوگان آتش نشانی کرمانشاه فرسوده است و برای تجهیز و بازسازی آن نیاز به اعتبار داریم، خاطرنشان کرد: پرسنل آتش نشانی هم نیاز به امکانات رفاهی دارند که لازم است استانداری پیگیری لازم را برای رفع این مشکلات انجام دهد.

رئیس سازمان آتش نشانی کرمانشاه ادامه داد: خرید تجهیزات ایمنی باید از طریق جذب اعتبارات ملی پیگیری شود چون اکنون پنج سال است که هیچ اعتباری برای این کار به کرمانشاه اختصاص داده نشده است.

فرهودی تصریح کرد: ناظرین ساخت و ساز باید موظف شوند قبل از صدور پایان کار ساخت و سازها، افراد را برای گرفتن مجوز آتش نشانی نزد ما بفرستند نه در پایان کار، که این مساله اکنون مشکلاتی را به دنبال داشته است.

سرپرست شهرداری کرمانشاه نیز در این نشست، وجود شیرهای «هیدران» در بافت فرسوده کرمانشاه را ضروری دانست و تاکید کرد: این مساله باید با کمک شرکت آب و فاضلاب صورت گیرد تا هر محله فرسوده ما یک ایستگاه آتش نشانی داشته باشیم.

امیر رحیمی ادامه داد: از استانداری کرمانشاه و وزارت کشور درخواست داریم به حوزه خدمات شهرداری و آتش نشانی توجه بیشتری داشته باشند.

منبع: ایرنا

کد خبر 525797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.