مدیران دولت نباید واحدهای اقتصادی را پس از خصوصی‌سازی رها کنند

رئیس جمهور پس از رای اعتماد هیئت دولت به استانداران منتخب لرستان، فارس و زنجان، با تاکید بر تلاش برای گره‌گشایی از زندگی مردم این استان‌ها و رقم زدن فصل نوینی از خدمت‌رسانی، گفت: خدمتگزاری به مردم توفیق الهی است که باید آن را قدر دانست.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، سید ابراهیم رئیسی پس از رأی اعتماد هیئت دولت به استانداران منتخب لرستان، فارس و زنجان، اظهار کرد: در انجام امور و مسئولیت‌ها مهم این است که آثار سیاست‌های نظام و برنامه‌های دولت توسط استانداران در استان‌ها آشکار و نمایان شود و استانداران به عنوان نماینده عالی دولت، نقش بسیار مهمی در اجرای سیاست‌ها و پیگیری امور دارند.

وی افزود: به طور طبیعی موانعی در مسائل نیروی انسانی، بودجه و اعتبارات در استان‌ها وجود دارد که با درایت و توکل به خداوند باید این موانع برداشته شود.

رئیس جمهور با اشاره به لزوم احیای همه ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی استان‌ها، گفت: بر اساس آمار، در سطح کشور حدود ۴۰ درصد از ظرفیت‌های تولید معطل است که با اقدام جهادی و انقلابی می‌تواند راه‌اندازی و فعال شود.

رئیسی با اشاره به بازدید از چند کارخانه و مجموعه کشت و صنعت غیر فعال در استان زنجان و لرستان، و اقدامات مقدماتی انجام شده برای راه‌اندازی این مجموعه‌ها، گفت: با مدیریت خوب و برخی اقدامات سریع، می‌توان یک مجموعه کشت و صنعت عظیم را فعال کرد به نحوی که زمینه اشتغال و تولید و افزایش بهره‌وری در آن ایجاد شود. از اینگونه موارد در استان‌ها وجود دارد که باید برای فعال کردن آنها اقدام شود.

وی افزود: راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک و زودبازده نیز بسیار اهمیت دارد زیرا می‌تواند یک مجموعه عظیم را به کار اندازد. هنر دولت در این است که از ظرفیت عظیم مردمی، در بسیاری از مسائل کمک بگیرد. امروز مردم احساس مسئولیت و مشارکت خوبی دارند و برای مشارکت در رفع مشکلات آماده‌اند.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت توجه به ظرفیت‌های فرهنگی در استان‌ها از استانداران خواست که به ظرفیت‌های علما و حوزویان، دانشگاهیان، مجموعه فرهیختگان و جوانان انقلابی و جهادی در استان‌ها توجه ویژه کنند.

رئیسی با تاکید بر توجه خاص و جدی به روستا گفت: اگر روستاها آباد شود، یقین بدانید مهاجرت به شهرها کمتر خواهد شد، و اگر مشکلات کشاورزی کاهش یافت، حاشیه‌نشینی نیز بسیار کاهش می‌یابد و کشاورزان عزیز در زنجان، لرستان و فارس بسیار علاقه‌مند هستند روستاها به نحوی آباد شود که مجبور نشوند در حاشیه شهرها ساکن شوند.

وی با اشاره به اهمیت حمایت قانونی، حقوقی و قضائی و مالی از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران در استان‌ها گفت: اگر منابع بانکی برای ارائه تسهیلات در استان وجود دارد باید کارآفرین و سرمایه‌گذار در اولویت باشد و از آنها حمایت شود.

رئیس جمهور یکی از وظایف دولت در خصوصی‌سازی را توانمندسازی بخش خصوصی دانست و گفت: مدیران دولت نباید واحدهای اقتصادی را پس از خصوصی‌سازی رها کنند، بلکه باید در کنار آنها باشند و با حمایت و نظارت، کاری کنند بخش خصوصی بتواند کار را با موفقیت اداره کند.

کد خبر 525561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.