ناوگان عملیاتی آتش‌نشانی بندرعباس فرسوده است

معاون عملیات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندرعباس گفت: ناوگان عملیاتی مجموعه آتش‌نشانی فرسوده است و نیاز به نوسازی خودروها وجود دارد که به علت تحریم‌های ظالمانه، هنوز نتوانستیم هیچ خودرویی را وارد کشور کنیم.

حسن امینی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در سازمان آتش‌نشانی بندرعباس تقریباً ۲۷۰ پرسنل فعالیت می‌کنند که ۲۱۵ نفر در بخش عملیات و مابقی در قسمت ستادی یا امور اداری مشغول هستند.

وی با بیان اینکه میانگین سنی آتش‌نشانان ۳۰ سال است، افزود: تجهیزات سازمان آتش‌نشانی در ۱۰ سال گذشته تا به امروز دستخوش تغییرات و تحولاتی شده است اما هنوز نیاز به تغییر و تحول اساسی احساس می‌شود، امید است با همکاری شورای شهر و شهردار بندرعباس این کمبودها رفع شود.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی شهرداری بندرعباس در خصوص مشکلات این سازمان تصریح کرد: مشکلات همیشه وجود داشته و دارد، ناوگان عملیاتی مجموعه آتش‌نشانی فرسوده است و نیاز به نوسازی خودروها وجود دارد که به علت تحریم‌های ظالمانه، هنوز نتوانستیم هیچ خودرویی را وارد کشور کنیم.

امینی‌زاده با بیان اینکه بیشترین حادثه آتش‌نشانی مربوط به برق گرفتی است، ادامه داد: با توجه به گرمای هوا و استفاده کولر در منزل، ۶۰ تا ۷۰ درصد حادثه مربوط به برق و کولرها است.

وی در رابطه با عملکرد آتش‌نشانی اظهار کرد: امسال با وجود کرونا و حضور فیزیکی مردم در منزل، درصد کمی از آتش سوزی‌ها کاهش یافته است.

معاون عملیاتی سازمان آتش‌نشانی شهرداری بندرعباس اضافه کرد: تعداد عملیات‌ها در یک سال گذشته حدود سه هزار و ۴۳۴ مورد بوده و تعداد نجات یافتگان در این حوادث حدود یک هزار و ۵۶۹ نفر بوده که این اعداد و ارقام نشان دهنده این است که تعداد جان باختگان کاهش یافته است.

وی روز آتش‌نشان را به آتش‌نشانان تبریک گفت و اظهار کرد: به بهانه این روز، یاد شهدای آتش‌نشان، برکت جوذری و شهدای پلاسکو را گرامی می‌دارم.

کد خبر 525558

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.