نگاه مدیریت کشور به اصفهان واقعی باشد/ با استان‌های همسایه برای معضل آب تعامل می‌کنیم

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت کشور اگر میدان امام(ره) و چهارباغ را می‌بینند به مناطق شمال شهر و بعضی مناطق مرکزی اصفهان هم بروند و وضعیت را ببینند که جوانان این مناطق شغل ندارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نادرالاصلی در برنامه تلویزیونی "اینجا اصفهان"، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، ایام سوگواری ماه صفر و تسلیت به مردم متدین و انقلابی اصفهان اظهار کرد: طبیعتاً مردم در هر دوره‌ای به پای صندوق‌های رأی می‌آیند و انتخاب خود را انجام می‌دهند. در این دوره نیز من و دوازده نفر از همکاران تلاشگرم در حوزه مدیریت شهری به میدان آمدند.

وی افزود: این افراد می‌خواهند در یک دوره چهار ساله اتفاقات خوبی را در شهر رقم بزنند و این امر میسر نیست مگر با همراهی مردم و رسانه‌ها لذا مردم و به خصوص نخبگان جامعه به راحتی می‌توانند با نمایندگان خود در ارتباط باشند و مطالبه گری و طرح‌های خود را ارائه کنند.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: اصفهان را شهر برخوردار می‌نامند اما این استان علی رغم داشتن مردم کاری و کاردان، در سال‌های اخیر پذیرای حضور مردمی از سایر نقاط استان و کشور نیز بوده است.

وی ادامه داد: این حضور برای کار، نه از سوی مردم بلکه از باب برنامه‌ریزی کشوری، باعث بروز مشکلاتی شده است. از این جهت مدیریت شهری امیدوار است بتواند با برنامه‌ریزی صحیح در جهت حل مشکلات گام بردارد و این کار شدنی است.

نادرالاصلی در خصوص تشکیل کمیسیون جدید آب و مناطق کم برخوردار در شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: در مجموعه شورای ششم و حتی تا قبل از به رسمیت یافتن آن به مسائل و مشکلات اصفهان پرداخته شد که از جمله مسائل روشن و واضح بر همه در اصفهان مسئله آب است.

وی تاکید کرد: مردم از ما و از متولیانشان جریان دائمی آب در بستر زاینده رود را مطالبه می‌کنند. شورای اسلامی شهر به این جمع بندی رسید که انتظار مردم این است که بدانند چه اتفاقی برای زاینده رود افتاده است. گروه‌ها و نهادهای مختلف و سازمان‌ها واقعاً کار زیادی کرده‌اند و اینکه ما این کمیسیون را تشکیل دادیم به این معنا نیست که دیگران کاری نکرده‌اند.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تمام کارهایی که انجام شده جزیره‌ای بوده و جمع نشده است. ما در این دوره می‌خواهیم از ظرفیت شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان، در تعامل و تفاهم با مردم استان و از همه مهم‌تر با همسایگان استانی استفاده کنیم.

وی یادآور شد: فارغ از ضعف‌های مدیریتی در این خصوص، اصفهان به نسبت موقعیت جغرافیایی خود کمبود آب دارد اما این به آن معنا نیست که ما در حوضه‌های آب ریز با کمبود مواجه باشیم. ما می‌خواهیم به مردم سایر استان‌های همجوار بگوییم هر وقت در هرجایی از کشور اتفاقی رخ داده است، اصفهانی‌ها پیشگام بوده‌اند و وقتی چنین تفاهمی وجود دارد حق این است ما در مشکلات به داد یکدیگر برسیم.

نادرالاصلی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر اصفهان در تلاش است این تفاهم‌ها و تعامل‌های بین استانی را گسترده‌تر کند. کارها و اقداماتی در مجموعه داخل شهر و داخل استان در حال انجام است. ما نیز به عنوان مجموعه مدیریت شهری دارای توانمندی‌ها، ظرفیت‌ها، اعتبارات و قدرت قابل توجهی هستیم و امیدواریم شعار ما که آب و آب آوردن است محقق شود.

وی در خصوص فرونشست زمین در اصفهان گفت: نمی‌خواهیم مردم را بترسانیم اما امروز تمام سازه‌های معماری ما دچار چالش شده و تاریخ ما در حال از بین رفتن است که دلیل آن بحران آب است که خود را در قالب فرونشست نشان می‌دهد.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان خاطر نشان کرد: آب شرب مردم اصفهان در تابستان گذشته با تانکر تأمین می‌شد و اکنون بیم آن است که آب پشت سد از حد اضطرار هم کمتر شود بنابراین امیدواریم بتوانیم اقداماتی را در این حوزه با محوریت کمیسیون آب شورا انجام دهیم.

وی در خصوص مناطق کم برخوردار اضافه کرد: بسیاری از کسانی که برای کار کردن وارد اصفهان می‌شوند دچار معضل بیکاری هستند و چون شرایط زندگی آن‌ها سخت‌تر می‌شود به معضلات شهر افزوده و باعث ایجاد مناطق حاشیه‌ای و محروم می‌شوند.

نادرالاصلی تاکید کرد: از مدیریت کشوری می‌خواهیم به اصفهان نگاه واقعی داشته باشند. اگر میدان امام (ره) و چهارباغ را می‌بینند به مناطق شمال شهر و بعضی مناطق مرکزی اصفهان هم بروند و وضعیت را ببینند. جوانان این مناطق شغل ندارند و ما به دنبال آن هستیم که در این مناطق با هم افزایی شورای اسلامی شهر، شهرداری و با کمک سازمان‌های دیگر اشتغال ایجاد کنیم تا بسیاری از مشکلات خود به خود کاهش یابد.

کد خبر 525546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.