اصفهان به ۱۴ ایستگاه آتش‌نشانی نیاز دارد

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر ۲۶ ایستگاه آتش‌نشانی در شهر وجود دارد که برای رسیدن به حد استاندارد احداث ۱۴ ایستگاه دیگر مورد نیاز است.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: هفتم مهرماه به عنوان روز آتش‌نشانی و ایمنی در سال ۱۳۷۹ توسط ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش‌نشانی کشور پیشنهاد و با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور به صورت رسمی در تقویم ملی کشور ثبت شد.

وی افزود: این روز با هدف یادآوری حماسه آفرینی‌ها و از خود گذشتگی‌های آتش نشانان، افزایش اطلاع رسانی، ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث و همچنین ایجاد زمینه‌های مناسب برای آموزش همگانی مردمی در جهت پیشگیری از بروز حوادث مختلف و حفاظت از سرمایه‌های ملی نامگذاری شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اهمیت جان‌فشانی آتش‌نشانان، تصریح کرد: آتش‌نشانان رزمندگانی هستند که باید ضمن کسب مهارت‌های فنی بسیار و تمرینات آمادگی جسمی روزانه و کسب آموزش در دوره‌های طولانی در زمینه‌های عمومی مانند مقابله با آتش و همچنین در زمینه‌های تخصصی مانند عملیات امداد و نجات با ایثار و از جان گذشتگی در جهت امنیت و ایمنی شهروندان فعالیت کنند.

رئیس هیئت مدیره سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان ضمن تبریک روز آتش‌نشانی گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با تکیه بر اصول اساسی آموزش، پیشگیری، اطفا حریق و امداد و نجات با محوریت آموزش در تلاش است ضمن ارتقا دانش و مهارت‌های شهروندان در مواجهه با خطرات احتمالی، با حضور به موقع و افزایش کمی و کیفی تجهیزات در جهت اطفای حریق و پیشگیری از بروز حوادث گام بر دارد.

وی ادامه داد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان تاکنون بنا بر رسالت ذاتی خود اقدام به تدوین و اجرای برنامه‌های آموزشی و برگزاری دوره آموزش عمومی اطفای حریق و پیشگیری از بروز حوادث در بین خانواده‌ها، اصناف و کارکنان ادارات کرده است.

امیری به اقدامات شهرداری اصفهان در جهت توسعه زیرساخت‌های سازمان آتش‌نشانی اشاره کرد و گفت: بر اساس استانداردهای جهانی باید در هر پنج کیلومتر مربع با ۵۰ هزار نفر جمعیت یک ایستگاه آتش‌نشانی احداث شود که اگر جمعیت شهر را دو میلیون نفر در نظر بگیریم، تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی باید ۴۰ ایستگاه باشد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶ ایستگاه آتش‌نشانی در شهر وجود دارد که برای رسیدن به حد استاندارد، احداث ۱۴ ایستگاه دیگر مورد نیاز است، خاطرنشان کرد: مرداد ماه امسال ایستگاه شماره ۲۶ واقع در خیابان خداداد امینی در منطقه ۸ شهرداری افتتاح شد، همچنین طی هفته آینده ایستگاه آتش نشانی در منطقه ۱۴ به بهره برداری خواهد رسید تا گام دیگری برای تحقق شعار تاب‌آوری شهر برداشته شده باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان به احداث ایستگاه آتش‌نشانی چهارباغ پایین (در منطقه یک)، و ایستگاه آتش نشانی در منطقه هفت واقع در میدان حج اشاره کرد و گفت: دو ایستگاه دیگر در حال احداث است که تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد همچنین تحویل زمین جهت احداث مرکز آموزش به مساحت ۵۰ هزار مترمربع و اختصاص ۲۰ میلیارد ریال جهت آغاز عملیات اجرایی این مرکز انجام شده تا در سه سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی به خرید تجهیزات فردی و خودرویی سازمان آتش نشانی اشاره کرد و تصریح کرد: خرید ۵۰ دستگاه خودروی فوق سنگین، سنگین و نیمه سنگین و سبک در راستای تقویت و نوسازی ناوگان عملیاتی و افزایش ضریب ایمنی شهر و شهروندان، به ارزش دو هزار میلیارد ریال و خرید تجهیزات آتش‌نشانی و تجهیزات فردی به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال شامل هود فایر، چکمه، کامبی تولز، کلاه، دستکش حریق، اورشلوار حریق و نیم ست هیدرولیک و کاربری سازی شاسی‌های ایسوزو از دیگر اقدامات به شمار می‌آید.

امیری خاطرنشان کرد: تعداد ۱۶۸ دستگاه خودرو آتش نشانی شامل اطفائیه، نجات، امداد کوهستان، غواصی، آب‌رسان، نور رسان، پیشرو، نردبان، جراثقال و خودروهای سواری در حال بهره‌برداری است.

کد خبر 525464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.