پارک بزرگ صخره‌ای ایذه به نام شهید علی لندی شد

عضو شورای اسلامی شهر ایذه گفت: جلسه فوق العاده شورای شهر ایذه با حضور شهردار و با دستور کار نامگذاری پارک بزرگ صخره‌ای ایذه به نام شهید علی لندی در محل جلسات شورای شهر ایذه برگزار شد.

علیرضا خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جلسه فوق‌العاده شورای شهر ایذه با حضور شهردار و با دستور کار نامگذاری پارک بزرگ صخره‌ای ایذه به نام شهید علی لندی در محل جلسات شورای شهر ایذه برگزار شد.

وی ادامه داد: با رأی و توافق نظر همه حضار و برای پاسداشت نام و یاد علی لندی نوجوان ایثارگر و ۱۵ ساله ایذه‌ای پارک بزرگ صخره‌ای به نام این شهید فداکار نامگذاری شد.

عضو شورای اسلامی شهر ایذه تصریح کرد: این اقدام هرچند کوچک در راستای زنده نگه داشتن نام این نوجوان اسطوره‌ای کوچک‌ترین کاری بود که شورای شهر ایذه می‌توانست برای تسکین آلام خانواده آن شهید والامقام انجام دهد.

خسروی گفت: همچنین مقرر شد تندیس این شهید که نماد ایثار و فداکاری شهرستان ایذه شده است نیز به زودی ساخته و در یکی از نقاط شهر نصب شود.

به گزارش ایمنا، علی لندی نوجوان ایذه‌ای روز ۱۸ شهریور پس از وقوع آتش سوزی در خانه همسایه، برای نجات دو زن میانسال و سالخورده به تن آتش زد و با فداکاری تمام برای نجات آنها خود گرفتار آتش شد و با ۹۱ درصد سوختگی ابتدا به بیمارستان سوانح سوختگی طالقانی اهواز و پس از آن به بیمارستان سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) اصفهان اعزام و بستری شد. این نوجوان فداکار بامداد جمعه در بیمارستان اصفهان جان خود را از دست داد.

قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به فداکاری علی لندی، درخواست کرد که این نوجوان غیور در حکم شهید تلقی شود که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با این درخواست موافقت کردند.

پیکر این نوجوان فداکار عصر شنبه در شهرستان ایذه تشیع و در روستای پدری خود به خاک سپرده شد.

کد خبر 525448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.