هلال‌احمر برای خدمت به زائران در مرز مهران و شلمچه مستقر شد

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت هلال‌احمر در دو مرز مهران و شلمچه امکاناتی را فراهم کرده تا زائران در صورت برگشت به‌ صورت زمینی از این امکانات بهره‌مند شوند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت، دبیرکل جمعیت هلال‌احمر به همراه رئیس سازمان امداد و نجات، مدیرکل بازرسی و مدیرکل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی این جمعیت، صبح امروز ششم مهرماه با ورود به استان ایلام از پایانه مرزی مهران بازدید کرد.

محمدحسن قوسیان‌مقدم در این سفر از قرارگاه عملیاتی مستقر در پایانه مرزی مهران، محل ورود و خروج زائران در این مرز و طرح مراقبت بهداشتی و کنترل مبادی بازدید کرد و در جریان روند خدمات این جمعیت به زائران اربعین قرار گرفت.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر گفت: امسال اکثر زائرین اربعین از طریق مرزهای هوایی به نجف اشرف مسافرت کردند، اما این احتمال وجود دارد که بازگشت زائران به‌صورت زمینی و از مرزهای مهران و شلمچه صورت گیرد.

قوسیان‌مقدم تصریح کرد: این آمادگی در جمعیت هلال‌احمر وجود دارد تا پذیرای زائرین عزیز اباعبدالله الحسین (ع) باشد.

وی افزود: کنترل وضعیت بهداشت زائرین با همکاری وزارت بهداشت، سپاه پاسداران انجام می‌شود و نیروهای جمعیت هلال‌احمر به آنها کمک می‌کنند.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر ادامه داد: مراکز درمانی جمعیت در کربلا و نجف این آمادگی را دارند تا کسانی که به کرونا مبتلا شده‌اند را شناسایی کنند، اگر فرد مشکوک به کرونا بود بدون تعلل قرنطینه‌های لازم انجام می‌شود و از مسیرهای دیگر و امن به کشور منتقل خواهد شد.

وی افزود: بر اساس تصمیم ستاد اربعین کشور، مأموریت امداد و نجات اربعین حسینی ۱۴۰۰ به جمعیت هلال‌احمر واگذار شده که این مأموریت تا آخرین روزی که ستاد اربعین اعلام کند در استان‌های ایلام و خوزستان ادامه خواهد داشت.

دبیرکل جمعیت هلال‌احمر همچنین در قرارگاه مرزی مستقر در مرز مهران از طریق ویدئوکنفرانس با سازمان امداد و نجات و قرارگاه مرزی استان خوزستان گفت‌وگو کرد.

قوسیان‌مقدم گفت: ارتباط استان‌های خوزستان و ایلام با سازمان امداد و نجات، استان‌های معین تا زمانی که زائران در حال بازگشت هستند یک امر مهم و ضروری است تا درصورتی‌که اتفاقی رخ دهد ارتباط باید به‌صورت سریع صورت بگیرد.

کد خبر 525419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.