اجرای ۶۰ کیلومتر فیبر نوری در شهر ساری

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ساری از اجرای ۶۰کیلومتر فیبرنوری در شهر ساری ‏خبرداد.‏

به گزارش ایمنا، علی‌اصغر اباذری در نشست با مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران با بیان اینکه شهرداری ساری جزو معدود شهرهای ایران است که از بستر امن ارتباطی فیبر نوری به‌طور اختصاصی برخوردار است، اظهار کرد: سازمان فاوا شهرداری ساری در حال حاضر در بیش از ۶۰ کیلومتر از معابر اصلی شهر از بستر ارتباطی فیبر نوری بهره‌مند است.

وی افزود: اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران علاوه بر اینکه مسئولیت نظم‌بخشی بسترهای ارتباطی الکترونیکی را در سطح استان عهده‌دار است، همچنین می‌تواند اهلیت و توان شرکت‌های متقاضی را برای در اختیار گرفتن بستر فیبر نوری موردبررسی قرار دهد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ساری با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان فاوا در این زمینه، ایجاد درآمد پایدار است، افزود: به دنبال همین موضوع از مدیران اداره کل فناوری ارتباطات و اطلاعات مازندران درخواست مساعدت داریم تا در این زمینه سازمان فاوا شهرداری را یاری کنند.

اباذری ادامه داد: امیدواریم با همکاری دوجانبه شاهد اتفاقات خوبی به‌منظور رسیدن به درآمد پایدار باشیم.

سید مصطفی فلاحی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در ادامه بابیان اینکه سازمان فاوا شهرداری باید برای بهره‌برداری بهینه از بستر ارتباطی فیبر نوری نسبت به ایجاد داکیومنت اقدام کند، گفت: بعدازاین اقدام، شرکت‌هایی که مورد تأیید هستند را به‌منظور آشنایی با این بستر به ساری فرامی‌خوانیم و سازمان فاوا با توجه به آیتم‌های سرمایه‌گذاری در شهر ساری، تشریحی کلی از فضای شهری و درآمدی ساری و همچنین میزان بهره‌دهی باید داشته باشد.

وی با عنوان اینکه شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، اهدافی از پیش تعیین‌شده دارند که باید آن‌ها را نسبت به کسب درآمدها آگاه کرد، یادآور شد: وجود یک بانک اطلاعاتی مستند و دقیق از وضعیت الکترونیکی و ارتباطی شهر ساری، کمک زیادی در به توافق رسیدن و ایجاد درآمد پایدار خواهد کرد.

کد خبر 525377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.