وزارت کشور مرکز پژوهش‌های شورای شهر را قانونی نمی‌داند

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در شورای چهارم یک مرکز پژوهش‌های چابک و کوچک ایجاد کردیم که این کار را برای شورای شهر به صورت مستقل انجام دهد اما در دوره پنجم منحل شد و وزارت کشور ظاهراً گفته که این مساله در قانون پیش بینی نشده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی چمران در جلسه امروز (سه شنبه) شورای شهر تهران اظهار کرد: راهپیمایی اربعین یک مانور بزرگ سیاسی بوده و در دنیا بی نظیر است و به همین دلیل نیز برعلیه آن بسیار صحبت و تبلیغ می‌شود. اما حرکت اربعین آغازی است که به ظهور خواهد انجامید.

وی افزود: اربعین و عاشورا موضوع مهمی در دنیا بوده و خواهد بود. امیدوارم زیارت همه زائران مورد قبول واقع شود و سعادت درک زیارت امام حسین (ع) را داشته باشیم.

وی با اشاره به دعوت از جانشین فرمانده سپاه پاسداران در این جلسه گفت: در این جلسه از سردار فدوی به مناسبت با هفته دفاع مقدس دعوت کرده ایم تا صحبت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به سالروز شکست حصر آبادان گفت: روز ۵ مهر، روز شکست حصر آبادان بود و یکی از برنامه‌های بسیار زیبای دفاع مقدس و آغاز حرکت‌های موفقیت آمیز ما بعد از شکست‌ها و عقب نشینی‌های پیاپی بود. اگرچه موفقیت‌هایی داشتیم که بزرگ نبود، هرچند در حد خود ارزشمند اما شکست حصر آبادان که به فرمان حضرت امام اتفاق افتاد، اولین عملیات بزرگ ما و آغاز پیروزی‌های ما شد.

رئیس شورای شهر تهران همچنین با اشاره به روز آتش نشان گفت: روز ۷ مهر روز آتش نشانی و ایمنی را نیز به همکاران خود تبریک می گویم و این روز را گرامی می‌داریم. افراد توانمندی در این حوزه هستند که در طول سالیان ثابت کردند از جان خود برای نجات جان دیگران می‌گذرند.

رئیس شورای شهر تهران در پایان جلسه امروز شورا نیز در جمع خبرنگاران درباره یک هفته در میان شدن جلسات شورای شهر تهران گفت: هر زمانی که نیاز به تشکیل جلسه‌ای داشته باشیم و مباحثی مورد بحث قرار گیرد، می‌توانیم علاوه بر دو جلسه معمول، جلسات اضافه‌تری را نیز داشته باشیم و در این زمینه دست ما بسته نیست.

وی ادامه داد: مسائل باید پخته و آماده شوند تا بتوانیم نتایج خوبی بگیریم. در عین حال اعضا تا به حال اینگونه کنار هم کار نکردند و نیاز به مشورت دارند. وقتی همه جلسات به این صورت باشد نمی‌توانند مشورت کنند و مرتباً تقاضا می‌کنند جلسه‌ای بگذاریم تا بتوانیم مسائل را با هم طرح و مشورت بگیریم.

چمران گفت: نیاز به جلسه مشورتی با شهردار هم داریم همانطور که در گذشته بود و شهردار در جلسات روز یکشنبه حضور پیدا می‌کرد و مسائلی مطرح و مشورت گرفته می‌شد. این جلسه را احیا می‌کنیم و سعی می‌کنیم هفته‌ای یک جلسه با شهردار برای مشورت داشته باشیم.

وی درباره اینکه مرکز پژوهش‌های شهرداری تهران قرار است زیر نظر شهرداری کار کند یا شورای شهر گفت: در گذشته مرکز پژوهش‌های شهرداری برای خود شهرداری بوده است. مسائل پژوهشی شهرداری با شورای شهر متفاوت است. در شورای چهارم یک مرکز پژوهش‌های چابک و کوچک ایجاد کردیم که این کار را برای شورای شهر به صورت مستقل انجام دهد اما در دوره پنجم منحل شد و وزارت کشور ظاهراً گفته که این مساله در قانون پیش بینی نشده است.

کد خبر 525362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.