کودکان مبتلا به سرطان به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ مبتلا می‌شوند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که کودکان مبتلا به سرطان بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی ارتباط بین سرطان و نوع شدید بیماری کووید -۱۹ در میان کودکان مطالعه جدیدی انجام دادند و هزار و ۵۰۰ کودک و نوجوان کمتر از ۱۹ سال را مورد ارزیابی قرار دادند. این گروه از افراد یا به سرطان مبتلا بودند یا سابقه پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز را داشتند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که ۸۸۹ نفر (۶۷.۴ درصد) به دلیل مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ در بیمارستان بستری شدند و ۲۳۱ نفر (۱۷.۵ درصد) نیاز داشتند در بیمارستان بستری شوند یا به سطح بالایی از مراقبت احتیاج داشتند. ۲۵۹ کودک (۱۹.۹ درصد) به نوع شدید یا بحرانی بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند و ۵۰ نفر (۳.۸ درصد) به دلیل آلوده شدن به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

به گفته محققان، کودکان و نوجوانانی که تحت روش‌های درمانی سرکوب کننده سیستم ایمنی قرار داشتند بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن قرار داشتند. این مطالعه پیش از آغاز فرآیند واکسیناسیون کودکان و نوجوانان انجام شده است، بنابراین ممکن است واکسیناسیون بر این روند تأثیر قابل توجهی داشته باشد. لازم است مطالعات بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا نتایج به دست آمده تأیید شود.

نتایج این مطالعه در مجله The Lancet Oncology منتشر شده است.

کد خبر 525299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.