جذب ۷۱ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت شهرداری‌ها در سال ۹۹

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از جذب بیش از ۷۱ هزار میلیارد ریال اعتبار اوراق مشارکت سال ۱۳۹۹ شهرداری‌ها خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، مسعود نصرتی اظهار کرد: وزارت کشور به استناد بند «د» تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، شهرداری‌ها را برای استفاده از اوراق مشارکت به سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی معرفی می‌کند که این مهم تا سقف مبلغ ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی‌شده در قانون بودجه سال ۱۳۹۹ صورت پذیرفت.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات پیش آمده، از جمله شیوع ویروس کرونا، شهرداری‌ها نتوانستند تا قبل از پایان سال ۱۳۹۹ اعتبار اوراق را جذب کند که با پیگیری‌های صورت گرفته و مساعدت دیوان محاسبات کشور، مهلت جذب اوراق، ابتدا تا پایان تیرماه و سپس تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۰ تمدید شد.

نصرتی افزود: با تمدید مهلت جذب اوراق مشارکت، رکورد بی نظیری در تأمین مالی شهرداری‌ها از طریق اوراق مشارکت رقم خورد، به طوری که ۷۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های مترو، اتوبوسرانی و بافت فرسوده ۱۲ شهرداری کلانشهر، مرکز استان و بزرگ کشور جذب شد.

وی اضافه کرد: یکی از دلایل اصلی رشد میزان جذب اوراق مشارکت در سال‌های اخیر، پیگیری ویژه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از شهرداری‌ها، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی بوده که دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان به طور متمرکز مسئول پیگیری آن و تسهیل فرآیند جذب اوراق مشارکت و رفع موانع موجود بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ابراز امیدواری کرد که این اعتبارات جذب شده در پروژه‌های مترو، اتوبوسرانی و بافت فرسوده شهرداری‌ها، سبب بهبود خدمت رسانی به شهروندان کشور شود.

کد خبر 525266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.