ضدعفونی قطارهای مترو تا قطع کامل زنجیره کرونا ادامه دارد

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: ضدعفونی و نظافت قطارهای مترو به صورت دقیق و طبق برنامه انجام می‌شود و تا قطع کامل زنجیره کرونا این کار مهم در ناوگان مترو پایتخت ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، علی عبداله پور با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا، ضدعفونی قطارهای مترو در دستور کار قرار گرفت و فوری جنبه اجرایی یافت و به صورت مداوم انجام می‌شود، اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا میزان مسافران مترو بیش از ۵۰ درصد کاهش یافت، اما خدمات به مسافران وسعت پیدا کرد.

وی افزود: قبل از شیوع ویروس کرونا اعزام قطارهای مترو به طور میانگین بالای پنج دقیقه بود، اما در حال حاضر این میزان به زیر پنج دقیقه رسیده است و زمانی که در برخی ایستگاه‌های مترو از جمله خطوط یک و دو در برخی ساعات افزایش جمعیت داریم به منظور جلوگیری از تجمع، قطارهای فوق‌العاده اعزام خواهد شد.

آماده خدمات به دانش آموزان و دانشجویان هستیم

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه با اشاره به خدمات رسانی در فصل بازگشایی مدارس و دانشجویان، خاطرنشان کرد: هنوز بازگشایی کامل دانشگاه‌ها و مدارس به طور رسمی اعلام نشده است، اما ناوگان مترو تهران آمادگی دارد با تمام ظرفیت در خدمت قشر دانش‌آموز و دانشجو باشد.

عبداله پور تاکید کرد: این آمادگی وجود دارد که در صورت بازگشایی مراکز علمی ظرفیت قطارهای مترو افزایش پیدا کند و در برخی ساعات به ویژه ساعات صبحگاهی قطارهای فوق‌العاده اعزام و سرفاصله حرکت قطارها کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون میزان مسافران مترو تهران حدود ۸۰۰ هزار نفر است، گفت: با وجود کاهش چشمگیر مسافران سرفاصله حرکت قطارها افزایشی نبوده و در مدت دو سال اخیر کاهشی بوده است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه ایستگاه‌های خطوط یک، دو، سه و چهار را به عنوان پرمسافرترین ایستگاه‌های این ناوگان اعلام و تصریح کرد: با کاهش فاصله حرکت قطارها میزان شلوغی قطارهای مترو کم شده، اما در برخی ساعات به ویژه ساعات اوایل صبح که کارمندان در حال رفتن به محل کار هستند شاهد ازدحام در قطارهای مترو هستیم که البته اگر مدارس و دانشگاه‌ها بازگشایی شود حتماً قطارهای فوق‌العاده به ایستگاه‌ها اعزام خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 525156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.