رونمایی از طرح مطالعات آبخیزداری ارتفاعات شیراز

رئیس سازمان سیما،منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس از طرح مطالعات آبخیزداری ارتفاعات شمال شرق و شرق این کلانشهر رونمایی می‌شود.

به گزارش ایمنا، محمدرضا زندیه با بیان اینکه خاک یکی از مهم‌ترین منابع هر کشور است، اظهار کرد: طرح‌های آبخیزداری در راستای حفاظت از این سرمایه گرانبها توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نگهداری و حفاظت از ۱۳ هزار هکتار از ارتفاعات پیرامونی شهر شیراز به عهده این سازمان است، افزود: برای حفاظت از خاک و منابع آبی اقداماتی از قبیل جنگل کاری، درختکاری و احداث پارک تفرجگاه کوهستانی انجام شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: برای حفاظت پایدار و اجرای اقدامات زیر ساختی در حوزه ارتفاعات پیرامونی نیاز به انجام مطالعات جامع آبخیزداری بود که این پروژه در قالب زیر حوضه‌های مختلف از سال ۹۷ آغاز شد و امسال آخرین آنها یعنی ارتفاعات شمال شرق و شرق شیراز پایان یافت و از اهداف کلی این پروژه می‌توان به حفاظت از منابع آبی، خاکی، گیاهی و جانوری اشاره کرد.

زندیه اضافه کرد: با اجرای این طرح ضمن جلوگیری از حرکت روان آب‌ها و سیلاب‌های شهری، آب بیشتری به لایه‌های خاک نفوذ پیدا می‌کند و باعث حاصلخیزی و جلوگیری از فرسایش خاک و استقرار و افزایش گیاهان بومی می‌شود.

وی تاکید کرد: تمام اقدامات پیشنهادی در این زمینه بر اساس اصول فنی و مطالعات میدانی انجام شده تا بهترین عملیات ممکن برای توسعه پایدار فضای سبز و مدیریت حوزه‌های آبخیزداری رقم زده شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 525066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.