فقط به دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری خوابگاه داده می‌شود

سرپرست سازمان امور دانشجویان ایران با اشاره به اینکه، در سال تحصیلی جاری به علت شیوع بیماری کرونا امکان آموزش حضوری برای دانشجویان همه مقاطع تحصیلی فراهم نیست، گفت: خوابگاه تنها به دانشجویان غیربومی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری داده می‌شود.

به گزارش ایمنا، غلامرضا غفاری در این خصوص اظهار کرد: به دانشجویان غیربومی که کلاس‌های درس حضوری، کارگاه یا آزمایشگاه داشته باشند، خوابگاه و تغذیه دانشجویی تعلق می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه، اولویت اسکان در خوابگاه‌های دانشجویی مربوط به دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکتری در مرحله دفاع از پایان نامه است، افزود: این دسته از دانشجویان می‌توانند درخواست خود برای اسکان را به دانشگاه‌های مربوطه ارائه دهند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم همچنین تصریح کرد: امسال به طور طبیعی در نیمسال نخست به دانشجویان نو ورود به دلیل مساله کرونا و مجازی بودن کلاس‌ها خوابگاهی تعلق نمی‌گیرد و این موضوع منتفی است.

غفاری با تاکید بر اینکه، حضور دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی به طور حتم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود، تصریح کرد: البته با توجه به کاهش ظرفیت دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی تعداد دانشجویان در اتاق‌های خوابگاه‌ها نیز کاهش محسوسی خواهد داشت.

وی افزود: به منظور مقابله با کرونا فاصله گذاری فیزیکی علاوه بر خوابگاه‌های دانشجویی در کلاس‌های درس نیز اعمال می‌شود، به طوری که علاوه بر کلاس‌های درسی در مکان‌هایی همچون آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشجویی نیز به عنوان محلی برای تجمع دانشجویان این موضوع با جدیت باید رعایت شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص زمان بازگشایی عمومی دانشگاه‌ها اظهار داشت: این موضوع به واکسیناسیون بخش زیادی از دانشجویان و مردم بستگی دارد.

غفاری گفت: تغییرات و جهش‌های متفاوت ویروس کرونا در طول دو سال اخیر، برنامه‌ریزی به منظور حضور قطعی دانشجویان در دانشگاه‌ها را با مشکل مواجه کرده است. در حال حاضر آموزش مجازی و بازگشایی تدریجی و گام به گام دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در دستور کار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 525031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.