افتتاح فاز نخست کارخانه بازیافت زباله در دوپشته دشت‌روم

شهردار یاسوج گفت: فاز نخست کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج با ظرفیت ۴۵۰ تن در روز تا یک ماه آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایمنا، نستهن مقدم در جریان بازدید از روند پیشرفت کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج در دوپشته دشت‌روم، اظهار کرد: بیش از ۲۵ سال زباله‌های شهر یاسوج به صورت غیر اصولی در منطقه گردشگری و عشایری دوپشته دفن می‌شد که این موضوع مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

وی افزود: مخاطرات زیست محیطی و نفوذ شیرابه به آب‌های زیرزمینی تهدیدی برای سلامتی شهروندان یاسوجی بوده و هیچ سرمایه گذاری هم حاضر نبود در این حوزه سرمایه گذاری کند.

شهردار یاسوج با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی هزینه‌های کارخانه بازیافت زباله شهر یاسوج، خاطرنشان کرد: کارخانه بازیافت زباله یک پروژه آینده‌نگر است که با بهره برداری از مرحله دوم آن پیش‌بینی می‌شود ظرفیت تولید آن به ۹۰۰ تن بازیافت در روز برسد.

مقدم با بیان اینکه روزانه بیش از ۲۵۰ تن زباله در شهر یاسوج تولید می‌شود که این میزان دو برابر سرانه کشوری است، گفت: فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شده که خانوارها تفکیک زباله را از مبدا انجام دهند، همچنین برای جمع‌آوری شیرابه زباله حوضچه‌هایی در این کارخانه پیش‌بینی شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 525013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.