برنامه سیاست خارجی ایران  تاکید بر ارتقا روابط با همه است

وزیر امورخارجه در مسیر بازگشت از نیویورک با توقف کوتاه در فرانکفورت با جمعی از ایرانیان فرهیخته مقیم آلمان در حوزه‌های مختلف، دیدار کرد و گفت: ضمن تاکید بر سیاست حسن همسایگی و اولویت منطقه و آسیا، برنامه سیاست خارجی ایران در این دوره متوازن و تاکید بر ارتقا روابط با همه خواهد بود.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل اطلاع رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان در این دیدار با گرامیداشت اربعین حسینی و یاد و خاطره شهدا و جانفشانی‌های یاران امام حسین (ع) در کربلا، رشادت‌های آنان را نقطه عطفی در مسیر رویارویی حق علیه باطل در طول تاریخ بشریت خواند.

وی ضمن تبیین دستور رئیس جمهوری در مورد حل اساسی و ریشه‌ای مشکلات ایرانیان خارج از کشور و تسهیل امور آنها، یادآور شد که رئیس قوه قضائیه و رئیس مجلس شورای اسلامی نیز بر این موضوع تاکید دارند.

وزیر امور خارجه افزود: جامعه ایرانیان در هر جایی از این جهان پهناور با هر سلیقه، همواره وجودشان برای ایران بسیار مغتنم و مهم بوده است و هر جا صحبت از ایرانیان هست فرهیختگی و برجستگی‌های علمی و فرهنگی آنان جلوه گر می‌شود. به گونه‌ای که به طور مثال پزشکان حاذق ایرانی در کشورهای مختلف از جایگاه بسیار بالا و اثرگذاری در حوزه کاری خود برخوردار بوده و محل رجوع در سطوح بالا قرار دارند.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اهمیت و ضرورت حضور و مشارکت خود ایرانیان در فرایند تصمیم‌گیری‌های داخل کشور، ادامه داد: علاوه بر وجود نمایندگی‌های سیاسی و کنسولگری‌های ایران در خارج از کشور برای برقراری ارتباط و انتقال درخواست‌ها و پیشنهادات و ابتکارات آحاد ایرانیان، تلاش خواهد شد از مسیری قانونی این فرصت برای همه ایرانیان در خارج از کشور فراهم شود تا با تعیین و انتخاب معتمدانی از میان خود، نقش کلیدی را در فرایندهای تصمیم گیری ایفا کنند. این ابتکار می‌تواند در تعیین مکانیزم اجرایی و عملی برای پیگیری درخواست‌ها و مطالبات جامعه ایرانیان اهمیت خاصی داشته باشد و در به نتیجه رسیدن درخواست‌ها و رفع مشکلاتشان مؤثر خواهد بود.

وی تصریح کرد: ضمن تاکید بر سیاست حسن همسایگی و اولویت منطقه و آسیا، برنامه سیاست خارجی ایران در این دوره متوازن و تاکید بر ارتقا روابط با همه خواهد بود. جمعی از ایرانیان حاضر نیز نکات و پیشنهاداتی را داشتند که از سوی وزیر خارجه مورد توجه ویژه قرار گرفته و مقرر شد پیگیری شوند.

کد خبر 525012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.