آتش‌نشانان آران و بیدگل به ۴۵۷ مورد حادثه و حریق امدادرسانی کردند

مدیر عامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آران و بیدگل گفت: آتش نشانان این خطه در نیمه نخست امسال ۴۵۷ ماموریت برای امدادرسانی حادثه‌ها و اطفای حریق انجام دادند.

به گزارش ایمنا، منوچهر برزگر در نشست خبری به مناسبت روز آتش نشانی و خدمات ایمنی، اظهار کرد: امسال وقوع ۳۴۱ حادثه و ۱۱۶ مورد آتش سوزی، مأموران آتش نشانی آران و بیدگل را به محل حادثه کشانده است.

وی با بیان اینکه عملیات‌های آتش‌سوزی تلفاتی نداشت و تنها چهار مورد سوختگی اعزام به بیمارستان رخ داد، افزود: حریق ضایعات ۳۵ مورد، منزل ۲۴ مورد، خودرو و موتور سیکلت ۱۷ مورد، خرمن و مزارع ۱۴ مورد، ترانس برق ۱۱ مورد، انبار علوفه هشت مورد، شهرک صنعتی پنج مورد و مغازه‌ها دو مورد به ترتیب بیشترین تعداد آتش‌سوزی‌ها را تشکیل دادند.

مدیر عامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آران و بیدگل با بیان اینکه «امسال مهار حیوانات مزاحم با ۱۹۱ مورد در ردیف نخست مأموریت‌های حادثه‌ای شهر آران و بیدگل قرار دارد»، خاطرنشان کرد: در ردیف‌های بعدی حبس شدگی در منزل و آسانسور با ۶۷ مورد، افتادگی در چاه ۲۳ مورد، رفع آب‌گرفتگی منازل و معابر ۱۲ مورد و نجات خودروهای گرفتار در کویر با ۱۱ مورد بیشترین حادثه‌ها را تشکیل دادند.

آموزش اولویت آتش‌نشانی آران و بیدگل

برزگر با بیان اینکه اولویت سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی آران و بیدگل توسعه آموزش مسائل ایمنی به مردم است، تصریح کرد: شهروندان می‌توانند در دوره‌های آموزشی رایگانی که از سوی این سازمان برگزار می‌شود، شرکت کنند تا در هنگام حادثه‌های احتمالی بهترین عملکرد از جمله خودداری از تجمع یا رعایت حق تقدم خودروهای امدادی نشان دهند.

وی اضافه کرد: بر این پایه، سال جاری با برگزاری دوره‌های آموزشی، ۲۰ آتش‌نشان شامل ۱۰ خانم و ۱۰ آتش‌نشان پنج تا ۱۲ سال آموزش دیدند تا به صورت آتش‌نشان‌های افتخاری در مواقع حساس به کمک یار ما باشند.

دوره آموزشی برای ۱۵۰۰ نفر آران و بیدگلی

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آران و بیدگل، تاکید کرد: در شش ماهه سال جاری یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در بخش‌های مختلف از جمله پادگان، پایگاه‌های بسیج و محلات آموزش‌های مهار آتش و خدمات ایمنی دیدند.

برزگر با بیان اینکه مبحث اصلی در آتش‌نشانی آموزش، پیشگیری و عملیات است، افزود: شعار اصلی ما هر خانه یک آتش‌نشان و اینکه مردم بدانند در اصل خدمات ایمنی هم بسیار مهم است.

وی با اشاره به نقش مؤثر خبرنگاران در تشویق مردم به شرکت در دوره‌های آموزشی آتش نشانی و خدمات ایمنی، گفت: هفتم مهر ماه همزمان با روز آتش نشانی مانور بزرگ جنب بازار شهروند این شهر با همکاری بیش از ۲۰ آتش‌نشان افتخاری برگزار خواهد شد تا مردم گوشه‌ای از نقش مؤثر آموزش در ارتقای جامعه در حوزه مهار آتش و خدمات ایمنی را مشاهده کنند.

مدیرعامل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آران و بیدگل ادامه داد: در حال حاضر دو ایستگاه آتش‌نشانی با ۱۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین در آران و بیدگل خدمت رسانی می‌کنند.

کد خبر 525011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.