نصب سیستم اطفاء حریق در بازار یزد

رئیس سازمان آتش‌نشانی یزد گفت: سیستم اطفاء حریق برای بازار سنتی یزد خریداری شده و به زودی توسط پیمانکاران نصب می‌شود.

به گزارش ایمنا، سیدمحمد میرجلیلی با اشاره به چشم‌انداز ۱۰ ساله تعریف شده آتش نشانی برای رسیدن به سرعت عمل مطلوب در مواقع بروز حادثه، اظهار کرد: مهمترین اقدام برای رسیدن سریع به محل حادثه، ارتباط شهروندان و تشخیص موقعیت حادثه است.

وی با بیان اینکه میانگین زمان رسیدن به محل حادثه باید چهار دقیقه باشد، افزود: در صورتی که استفاده از اپلیکیشن آتش نشان فراگیر شود، این امر محقق خواهد شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی یزد خاطرنشان کرد: این اپلیکیشن طراحی و روی سایت شهرداری یزد بارگذاری شده و شهروندان می‌توانند آن را روی گوشی‌های خود نصب کنند.

جلیلی با بیان اینکه از این اپلیکیشن در روز هفتم مهرماه رونمایی می‌شود، گفت: از مردم یزد درخواست می‌کنم این اپلیکیشن را بر گوشی‌های همراه خود نصب کنند تا در صورت نیاز، بتوانند به سرعت با آتش نشانی ارتباط برقرار کرده و نیروها نیز به سرعت در محل حاضر شوند.

پراکندگی شهر و جمعیت تغییر جانمایی ایستگاه‌های یزد را ضروری کرده است

وی اضافه کرد: تعداد ایستگاه‌ها با توجه به جمعیت یزد، استاندارد است، اما پراکندگی جمعیت، تغییر جانمایی برخی ایستگاه‌ها را ضروری کرده است و در راستای برنامه چشم‌انداز شورای سازمان آتش نشانی، برخی جانمایی‌ها با طرح مطالعاتی که هم اکنون آغاز شده، تغییر خواهد کرد.

تغییر ایستگاه‌های جاده شهرک صنعتی، شاهدیه و حمیدیا

رئیس سازمان آتش‌نشانی یزد تصریح کرد: این تغییرات در ایستگاه جاده شهرک صنعتی یزد، شاهدیه و حمیدیا رخ خواهد داد و این ایستگاه‌ها به سایر نقاط شهر انتقال داده می‌شود تا به این ترتیب، ۱۴ ایستگاه موجود، در زمان وقوع حادثه بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن خود را به محل حادثه برسانند.

جلیلی اضافه کرد: از مهر ۹۸ تاکنون ۱۷ میلیارد تومان تجهیزات و ماشین آلات به ایستگاه‌های آتش‌نشانی اضافه شد و از پنج میلیارد تومان اعتباری که برای تجهیز ماشین آلات اختصاص یافته بود، تاکنون برای ۴ میلیارد تومان قرارداد برای تجهیز ماشین آلات آتش نشانی و نردبان هیدرولیک منعقد شده است.

وی همچنین از اختصاص ۱ میلیارد تومان به تجهیزات حفاظت فردی آتش نشانی یزد خبر داد و گفت: آتش نشانی یزد از نظر تجهیزات حفاظت فردی و تجهیزات تنفسی از مجهزترین مراکز در کشور است.

حوادث شهری یزد ۹ کشته بر جا گذاشت

رئیس سازمان آتش‌نشانی یزد به تشریح آمار حوادث یزد در سال جاری پرداخت و خاطرنشان کرد: در شش ماهه اول امسال، هزار و ۳۷ مورد حادثه و ۸۱۸ مورد حریق رخ داده است که بیشترین آمار عملیات‌های حوادث مرتبط با به دام انداختن حیوانات بوده است.

میرجلیلی تعداد فوتی‌های این حوادث را ۹ نفر و تعداد نجات یافتگان را ۳۵۷ نفر اعلام کرد و ادامه داد: خوشبختانه در دو سال گذشته حادثه پرسنلی جدی در یزد رخ نداده است و ایستگاه مهرآوران نیز هفتم مهرماه به مناسبت روز آتش نشان، بهره برداری خواهد شد.

منبع: مهر

کد خبر 525008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.