آتش نشانان آستارا به ۱۲۹ ماموریت اعزام شدند

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر آستارا گفت: آتش‌نشانان و تیم‌های امداد و نجات این واحد در شش ماهه نخست سال جاری، به ۱۲۹ مأموریت اطفای حریق، حادثه، امداد و نجات و خدمات ایمنی اعزام شدند.

بابک لطف جویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با داشتن یک ایستگاه به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند و آتش‌نشانان این واحد در شش ماه نخست سال جاری، به تعداد ۷۳ عملیات اطفای حریق اعزام شده‌اند.

وی افزود: از این تعداد آتش‌سوزی ۲۹ مورد ضایعات، ۱۸ مورد جنگل و علفزار، ۱۱ مورد منزل مسکونی، هفت مورد واحد تجاری، شش مورد ترانس برق و دو سلیندر گاز پیک نیک بوده است.

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا خاطرنشان کرد: آتش سوزی منازل مسکونی ۳۹ درصد و تجاری ۶۲ درصد در این شهر، نسبت مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته است.

لطف جویی ادامه داد: واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا، در زمینه نجات افراد محبوس شده در آسانسور ۲۷ مورد، تصادفات جاده‌ای ۱۲ مورد، نجات افراد محبوس در اتاق پنج مورد، رفع مزاحمت حیوانات موذی و خطرناک ۹ مورد، سقوط درخت دو مورد و نشتی گاز یک مورد به شهروندان خدمات ایمنی ارائه کرده است.

به گفته وی در حال حاضر واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با داشتن ۱۶ نیروی انسانی، شش خودروی سنگین، نیمه‌سنگین و امدادی و دو تانکر آب‌رسان فعالیت می‌کند.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با بیش از ۵۵ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 524996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.