انتقاد رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار اصفهان از عدم تغییر قیمت‌ها

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار اصفهان گفت: قیمت جدید قرار بود در اولین روزهای صدارت جناب آقای دکتر ساداتی نژاد، مصوب و ابلاغ شود که ظاهراً این موضوع منتفی شده، تولیدکنندگان هم همچون گذشته به تحمل زیان مالی و فشارهای دستگاه‌های نظارتی ادامه دهند و هیچ گونه وقفه‌ای در امر تولید نداشته باشند!

خسرو منصوری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اتحادیه مرکزی میهن تلاش می‌کند با استفاده از ظرفیت خود، هر چه سریع‌تر ۱۰ هزار تن تخم مرغ وارداتی به بازار عرضه کند تا نسبت عرضه و تقاضا متعادل شود. اکنون تعادل در بازار وجود نداشته و توازن بین عرضه و تقاضا به هم خورده که دلیل اصلی آن بحران ناشی از تحریم‌ها می‌باشد بنابراین سو مدیریت طی یکسال گذشته و عدم پیش بینی بازار به دلیل عدم وجود آمارهای قابل اتکا و مستند نیز بی تأثیر نبوده است.

وی افزود: جوجه‌ریزی و تأمین نهاده در چند ماه اخیر با موانعی مواجه بوده که عملاً فعالیت در این حوزه را سخت کرده است. تولید کنندگان با کمبود جوجه یک روزه و متعاقباً افزایش بی رویه قیمت جوجه و پولت مواجه هستند. به رغم آنکه دان مورد نیاز در سامانه بازارگاه تخصیص داده می‌شود، اما به دلیل عدم تخصیص و تحویل به موقع، تولید کنندگان مجبورند نهاده مورد نیاز خود را از بازار آزاد و با قیمت بسیار بالاتر تهیه کنند.

مدیرعامل اتحادیه مرغ تخم‌گذار اصفهان گفت: هزینه‌های حمل و نقل، دارو و واکسن نیز بیش از چهار برابر افزایش یافته است، به طوری که مجموع هزینه‌های تولید به صورت آشکار و پنهان افزایشی از ۱۲ درصد تا بیش از چهار برابر را متحمل شده است، بنابراین قیمت تخم مرغ از مصوبه سال گذشته که به ازای هر کیلو ۱۴ هزار تومان تعیین شده بود تا کنون هیچ گونه تغییری نداشته و این در حالی است که افزایش هزینه‌های تولید و قیمت تمام شده تخم مرغ، همواره توسط متولیان و مسئولان مورد تأیید قرار گرفته و نزدیک به یکسال است که وعده تصدیق و تصویب افزایش قیمت و ابلاغ قیمت مصوب جدید را داشته‌اند. ولی متأسفانه تا کنون به دلایل مختلف این تغییر قیمت به تعویق افتاده و از تصویب و ابلاغ آن خودداری شده است.

منصوری تصریح کرد: قیمت جدید قرار بود بعد از واگذاری مسئولیت تنظیم بازار به وزارت جهاد کشاورزی، در اولین روزهای صدارت جناب آقای دکتر ساداتی نژاد، مصوب و ابلاغ شود که ظاهراً این موضوع هم منتفی و به کمیته‌ای متشکل از ریاست محترم جمهور، معاون اول و معاون اقتصادی ریاست جمهوری و وزرای جهاد کشاورزی و احتمالاً صمت واگذار شود و تولیدکنندگان هم همچون گذشته به تحمل زیان مالی و فشارهای دستگاه‌های نظارتی ادامه دهند و هیچ گونه وقفه‌ای در امر تولید نداشته باشند!

کد خبر 524825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.