تکمیل پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان «شهید تجلی» به شهرداری کرمان واگذار شد

سرپرست شهرداری کرمان گفت: تعلل پیمانکار برای آماده‌سازی پیاده‌راه خیابان «شهید تجلی» موجب شد تا شهرداری کرمان تکمیل این پروژه را به‌ دست بگیرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی شهرداری کرمان، محسن پور اسماعیلی در نشست شورای مدیران شهرداری کرمان، با بیان اینکه برای شروع طرح پیاده‌راه‌سازی میدان «توحید» و خیابان «شهید تجلی»، از سال ۹۹ با پیمانکار قرارداد بسته شده است، اظهار کرد: طبق گزارش ناظر پروژه، پیاده‌راه‌سازی میدان «توحید» و خیابان «شهید تجلی» تنها ۲۰ درصد پیشرفت دارد که بخش بزرگی از آن مربوط به خاک‌برداری است.

وی به عواقب عقب‌ماندن پروژه از زمان قانونی خود و نارضایتی کسبه اشاره کرد و افزود: میدان «توحید» (ارگ) و خیابان «شهید تجلی» به‌دلیل تأخیر در روند اجرایی پروژه، با مشکلاتی مواجه شده است.

سرپرست شهرداری کرمان خاطرنشان کرد: پیمانکار طی مراحل قانونی انتخاب شده، اما نتوانسته در مدت‌زمان تعیین‌شده کار را به پایان برساند.

پور اسماعیلی ضمن ابراز نارضایتی از روند پیشرفت پروژه، از برگزاری جلسات متعدد برای پیدا کردن راه‌حلی برای پیشبرد کار خبر داد و گفت: بعد از خود اظهاری پیمانکار در خصوص پروژه پذیرفته شد تا پیمانکار از پروژه پیاده‌راه‌سازی خیابان «شهید تجلی» خارج شود و فقط در میدان «توحید» (ارگ) کار کند.

وی ادامه داد: برای شروع کار در خیابان «شهید تجلی»، مجوزها گرفته و مقدمات لازم فراهم شده است.

سرپرست شهرداری کرمان اضافه کرد: به‌زودی ساماندهی و پیاده‌راه‌سازی فضای جلوی مغازه‌ها در خیابان «شهید تجلی» توسط شهرداری انجام خواهد شد.

پور اسماعیلی افزود: در زمینه تأمین نیروی انسانی و برنامه زمان‌بندی، کار به معاونت حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهرداری سپرده شده است.

سرپرست شهرداری کرمان، زمان را عامل مهمی در موفقیت این پروژه برشمرد و تاکید کرد: در حال حاضر، اولویت با خیابان «شهید تجلی» است؛ بنابراین، لازم است کار تقسیم‌بندی و به‌صورت شیفت‌بندی پیش برود.

پور اسماعیلی با بیان اینکه کادر امانی در پیشبرد پروژه‌ها بسیار تأثیرگذار است و کارایی لازم را دارد، لزوم همکاریِ همه‌جانبه و هم‌افزایی بیشتر بین بخش‌های مختلف شهرداری به‌خصوص شهرداری‌های مناطق در جهت تکمیل پروژه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: سرعت کار اجرایی مستلزم همکاری‌های بین‌بخشی است و نمونه این‌گونه اقدامات در تکمیل بهسازی پارک شورا و محوطه جلوی شهرداری مرکز کاملاً مشهود است.

وی بر سرعت، کیفیت و دقت در کار و توجه به جزئیات تأکید کرد و افزود: با توجه به نزدیک‌شدن به فصل بارندگی، تلاش خواهیم کرد پروژه در حداقل زمان ممکن اجرا شود.

سرپرست شهرداری کرمان خریداری مصالح باکیفیت و مستندسازی را لازم برشمرد و ادامه داد: در پروژه خیابان «شهید تجلی» و میدان «توحید»، طرح و نوع مصالح، تعیین شده و تنها باید کار اجرایی انجام شود.

پور اسماعیلی با بیان اینکه طبق برنامه زمان‌بندی، بخشی از کار به‌خصوص خدمات فضای سبز باید در ساعات پایانی شب انجام شود، خطاب به مدیران شهرداری گفت: لازم است تمام بخش‌های شهرداری درگیر پروژه باشد و در اجرای کار، نظارت و دقت لازم انجام شود.

کد خبر 524760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.