فروش و انتشار بیش از یک هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت شهرداری مشهد

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد از انتشار یک هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای ۳ پروژه بزرگ شهری خبر داد.

‌به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی حاتمی اظهار کرد: با وجود منابع محدود اوراق مشارکت در کشور و حجم بالای متقاضیان که سبب ایجاد روند پیچیده و طولانی در فرایند دریافت مجوز و انتشار اوراق مشارکت می‌شود، شهرداری مشهد موفق به اخذ مجوز انتشار ۱ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت شد.

وی افزود: با توجه مدیریت شهری به ارتقا خدمات و بهسازی شهر سرانجام موفق به انتشار و فروش اوراق مذکور شدیم که از این رقم ۷۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت جهت تکمیل فاز ۵ خط ۳ قطار شهری، ۳۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت جهت توسعه و تکمیل سامانه حمل و نقل درون شهری و ۲۳۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت جهت بازسازی و نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر منتشر شد.

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد با بیان اینکه این اوراق ۴ ساله و مواعد پرداخت سود آن هر سه ماه یک بار است، خاطرنشان کرد: همزمان با پیگیری‌ها برای دریافت مجوز انتشار اوراق مشارکت، با بانک‌ها هم برای تعیین بانک عامل انتشار اوراق وارد مذاکره شدیم که در نهایت عاملیت و ضمانت انتشار اوراق مرتبط با طرح تکمیل فاز ۵ خط ۳ قطار شهری و طرح توسعه و تکمیل سامانه حمل و نقل درون شهری به بانک صادرات و پذیره نویسی و بازار گردانی به شرکت تأمین سرمایه سپهر واگذار شد و در این فرآیند از حمایت و ضمانت بانک شهر بهره مند شدیم.

حاتمی اضافه کرد: بازسازی و نوسازی بافت فرسوده اطراف حرم مطهر نیز با عاملیت و ضمانت بانک ملی و پذیره نویسی و بازار گردانی صندوق سرمایه گذاری اختصاصی بازار گردانی سهم آشنا یکم به فروش رسید.

وی ادامه داد: اوراق مذکور با اخذ مجوز بانک مرکزی و تعهد پرداخت ۵۰ درصد از اصل و سود توسط دولت در شعب بانک‌های صادرات و ملی برای فروش عرضه و به فروش رسید.

سرپرست معاونت اقتصادی شهرداری مشهد تصریح کرد: در این انتشار دو اقدام برای نخستین بار صورت گرفت، اول انتشار اوراق برای تکمیل سامانه حمل و نقل درون شهری که منجر به تأمین مالی بهینه و گسترش مدهای حمل و نقل می‌شود و دوم انتشار اوراق برای بازسازی و نوسازی بافت پیرامون حرم مطهر امام مهربانی‌ها که برای نخستین بار با سهم ۵۰ درصدی دولت صورت می‌پذیرد و امیدواریم این روند طی سال‌های آتی نیز ادامه پیدا کند.

کد خبر 524743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.