عیدی: ایثار و فداکاری نیاز به آموزش دارد

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: ایثار و فداکاری نیاز به آموزش دارد. به همین دلیل است که برای نهادینه کردن فرهنگ شهادت باید مخاطبان خود را بیرون از گلستان شهدا پیدا کنیم. ۱۵ منطقه شهر اصفهان عرصه فعالیت برای آموزش و فرهنگ سازی شهادت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد عیدی در افتتاحیه کتابخانه تخصصی ایثار و شهادت فرهنگسرای پایداری که عصر امروز _شنبه سوم مهرماه_ در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: شهدا زنده و ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند. این چیزی است که در مصحف شریف و در قالب وحی الهی بر حضرت رسول (ص) نازل شد.

وی با بیان اینکه «وظیفه سازمان فرهنگی، تولید محصولات فرهنگی است»، افزود: اگر به دنبال شهروندی و مسئولیت‌های اجتماعی می‌گردیم، مصداق بارز آن شهدا هستند، چراکه آنها می‌توانستند به جبهه نروند، اما به دلیل مسئولیتی که برای خود تعریف کردند و برای تعالیم دینی که دیده بودند، جان شیرین خود را در راه دین و وطن تقدیم کردند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، ادامه داد: به نظرم نوعی پل ارتباطی بین علمای تخت فولاد و گلستان شهدا وجود دارد. در واقع این علما معلمان شهدا بودند. باید این پل ارتباطی را حفظ کنیم.

عیدی با بیان اینکه شهدا در دامان خانواده‌هایی رشد پیدا کردند که بعدها توانستند برای کشور افتخار باشند، تصریح کرد: ایثار و فداکاری نیاز به آموزش دارد. به همین دلیل است که برای نهادینه کردن فرهنگ شهادت باید مخاطبان را بیرون از گلستان شهدا پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه ۱۵ منطقه شهر اصفهان عرصه فعالیت برای آموزش و فرهنگ سازی شهادت است، ادامه داد: کارهایی از جمله شناسنامه دار کردن شهدا از فعالیت‌های انجام شده است، اما روایت شهدا باید در سطح شهر قابل لمس باشد، تا مردم بی توجه از کنار کوچه‌هایی با نام شهدا عبور نکنند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، خاطرنشان کرد: کتابخانه پایداری نه تنها باید فضایی برای همه مخاطبان باشد، بلکه مدیران نیز باید از آن استفاده کنند تا بتوانیم به نتایج خوبی برسیم. متأسفانه الگوی کودکان ما، اسطوره‌های اروپایی است و به ظرفیت اسطوره‌ای شهدا توجه نشده است.

کد خبر 524720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.