بلوغ سازمانی باید در حوزه شهرسازی به منصه ظهور برسد

شهردار اصفهان گفت: بلوغ سازمانی در حوزه شهرسازی باید بیش از هر کجا به منصه ظهور برسد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم زاده امروز _شنبه سوم مهرماه ۱۴۰۰_ در آئین تکریم و معارفه معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان، اظهار کرد: از نخستین روز آغاز فعالیت به عنوان شهردار اصفهان دو رسالت محوری در دستور قرار گرفت که شامل صیانت از شخصیت و هویت شهر و صیانت از شخصیت شهرداری است.

وی تاکید کرد: یکی از معاونت‌های که در ایفای این دو مأموریت و رسالت بیشترین وظیفه را بر عهده دارد حوزه شهرسازی است، اگر قرار باشد هویت و شخصیت شهر آسیب ببیند، بیشترین آسیب را از این ناحیه خواهد دید.

شهردار اصفهان با بیان اینکه نباید هویت و آرامش شهر بر هم بخورد، تصریح کرد: نقطه ثقل صیانت از شخصیت شهر حوزه شهرسازی است، زیرا بیشترین گلایه مردم از این حوزه و اتفاقاتی است که در ارتباط با آن رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه در انتخاب معاون شهرسازی و معماری شهرداری فرایندی طی شده است، گفت: پس از انباشت پیشنهادها برای هر سمت در شهرداری ابتدا ذهن خود را بر روی کاغذ آورده و از نظرات افراد صاحب‌نظر استفاده کردیم و بر اساس الگوی اداره شهر که به شورای اسلامی شهر ارائه کردیم شروع به غربال افراد پیشنهادی کرده و در نهایت به پنج گزینه رسیدیم.

قاسم زاده ادامه داد: همزمان اعضای کمیسیون عمران شورای شهر بررسی‌ها را آغاز کرده و در نهایت به دو گزینه رسیدیم که با بررسی برنامه‌های آنها علیرغم اینکه هر دو شایستگی این سمت را داشتند، امتیاز «مهدویان» با فاصله معناداری بیشتر شد.

وی با بیان اینکه اولویت، دعوت به کار از کسی بود که از خانواده شهرداری و خانواده همان معاونت باشد، زیرا معتقدیم ارتقا گردش نیرو را نمی‌توان نادیده گرفت، گفت: تاکید داشتیم شخصی که برای سمتی انتخاب می‌شود باید نسبت به حوزه کاری خود شناخت کافی داشته باشد و با منابع انسانی حوزه کاری خود آشنا باشد و در نهایت الگو، ایده و برنامه برای رسیدن به انتظارات شهردار و شورای شهر را داشته باشد.

شهردار اصفهان اظهار کرد: برنامه ارائه شده توسط «مهدویان» بسیاری از این شاخصه‌ها را پوشش داد که امیدواریم از مسیر این معاونت تحول را در شهرداری احساس کنیم تا مردم نسبت به شهرداری اعتماد پیدا کنند و به قانونمندی و صداقت ما ایمان بیاورند.

وی با تاکید بر اینکه شفافیت باید در کار ما به اوج برسد و اتوماسیون فعال شود، گفت: اتفاقات خوبی در پیش است؛ جوان بودن معاون شهرسازی و تسلط‌شان به ضوابط کمک می‌کند اتفاقات خوبی در حوزه شهرسازی و معماری شهرداری رقم بخورد، البته باید به سمت بلوغ اجتماعی و سازمانی حرکت کنیم که در این راستا تغییر و تحول یک اصل اجتناب ناپذیر است.

قاسم زاده با بیان اینکه بلوغ سازمانی در حوزه شهرسازی باید بیش از هر کجا به منصه ظهور برسد، افزود: به شدت به رعایت مسائل اخلاقی تاکید داشته و انتظار دارم افراد منصوب شده از طرف من مجسمه اخلاق باشند و کارکنان حوزه سازمانی نیز باید لذت مدیریت اخلاقی را تجربه کند تا مردم متوجه شوند که شهر را می‌توان به شکل دیگری اداره کرد، می‌توان قانون‌مدار و مهربان بود و مردم را مورد احترام قرار داد و در عین حال بر درآمدهای شهرداری آسیبی وارد نشود.

‏ «‌سرای ۸» زودتر به نتیجه برسد

«محمد نور صالحی» رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت ایام دفاع مقدس اظهار کرد: حوزه شهرسازی یک حوزه تخصصی متعهد و پایبند است که و در همه دوره‌ها فشارهای زیادی داشته است.

وی افزود: همیشه انتظارات از این معاونت بالا بوده و همیشه اگر تلاشی داشتند یا کوتاهی صورت گرفته سریعاً بازتاب آن نشان داده شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با قدردانی از خدمات «حسینی نیا» معاون سابق شهرسازی و معماری شهرداری، افزود: آقای مهدویان که امروز با تدبیر شهردار اصفهان به عنوان معاون شهرسازی و معماری منصوب شد، در سال ۸۳ که به معاونت شهرسازی آمدم و تعدادی نیرو به استخدام شهرداری در آمدند، وارد شهرداری شد و در این سال‌ها خوش درخشید.

وی ادامه داد: در روزهای اخیر بداخلاقی‌های اتفاق افتاد که مدیر حراست شهرداری باید برخورد لازم را با این افراد داشته باشد، زیرا واقعیت این است برای هر کسی به هر پستی منصوب می‌شود تاییدیه‌هایی را گرفته‌ایم.

نور صالحی تاکید کرد: با کسانی از درون یا بیرون شهرداری سعی در سنگ اندازی مسیر پیشرفت کار مردم دارند، باید برخورد جدی انجام شود؛ البته اتفاقات رخ‌داده سنگینی بار فعالیت‌های معاون جدید شهرسازی را چند برابر کرد.

وی گفت: معاون جدید شهرسازی و معماری شهرداری به جای اینکه به حاشیه‌ها وارد شود و کوتاه آید، باید با قدرت گام‌های خود را بردارد بدان معنا که اگر قرار بود ۱۲ ساعت در روز کار کند باید ۱۶ ساعت کار کند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه مدیریت شهری قصدی جز خدمت به مردم ندارد و می‌خواهد فرآیند صدور پروانه را تسهیل بخشد و دست دلالان را قطع کند، گفت: جای گلوگاه‌ها و امضاهای طلایی باید حذف شود.

نور صالحی گفت: وظیفه معاون جدید شهرسازی و معماری شهرداری این است که جواب بد اخلاقی را با کار و کار و کار بدهد؛ باید «سرای ۸» هر چه سریع‌تر به نتیجه نهایی خود برسد تا مردم به طور ملموس و محسوس نتایج آن را ببینند.

وی با بیان اینکه در حوزه شهرسازی (در ستاد و مناطق) تعداد ۳۰۰ نفر نیرو فعالیت دارند که امکان حضور همه آنها در این مراسم به دلیل شرایط کرونایی فراهم نبود، اظهار کرد: همه باید با همکاری آقای «مهدویان» با همدلی و همراهی و انگیزه دو چندان به عنوان کار جهادی، مردمی و انقلابی فعالیت کنند، گلایه‌مندی را فراموش کرده و عزم جدی برای انجام امور محوله داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: باید وضعیت موجود را بر اساس آنچه از سامانه آماری دریافت می‌شود بررسی کرده و به سمت پیشرفت و تعالی گام برداریم، باید یک وضعیت دقیق از شرایط، مکتوب و صورتجلسه شود که امروز در چه وضعیتی در حوزه شهرسازی در ستاد و مناطق قرار دارد و برای بهبود وضعیت تلاش شود.

وی تاکید کرد: نه با کسی دشمن و نه با کسی دوستی بی حد داریم فقط می‌خواهیم کارها با دقت، سرعت و رعایت ضوابط و احترام به حقوق مردم انجام شود.

نور صالحی گفت: به تک تک کارکنان حوزه شهرسازی شهرداری خدا قوت گفته انتظار دارم معاون جدید را کمک و همراهی کرده تا اتفاقات خوشایندی ماورای انتظارات رقم بخورد.

هوشمندسازی؛ رسالت اصلی معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان است

«وحید مهدویان» معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان با ابراز قدردانی از اعتماد شهردار اصفهان، گفت: بسیار خرسندم که امروز پس از سه سال دوری از خانواده شهرسازی به جمع همکاران خود بازگشتم.

وی با تاکید بر اینکه تحولی بزرگ در شهرداری ایجاد خواهیم کرد، افزود: برنامه‌های ما با نگاه رو به آینده است؛ در هشت محور با دو رویکرد «سلامت کاری» و «خدمت به مردم» حرکت جهادی را آغاز می‌کنیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به شناختی که از حوزه شهرسازی ستادی و مناطق به دست آوردم، چالش‌های موجود را بررسی و بر اساس آن برنامه تهیه شده که بیش از پیش انگیزه کار و خدمت به مردم داریم تا کارنامه درخشانی ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه هوشمندسازی به عنوان رسالت اصلی معاونت شهرسازی شهرداری اصفهان خواهد بود تا بتوانیم مردم را از حضور در شهرداری رهایی بخشیم، گفت: الکترونیکی کردن و هوشمند سازی را توأم پیش خواهیم برد زیرا بستر هوشمندسازی سلامت کاری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بنابراین کار جهادی و مردمی را با هم شروع می‌کنیم.

کد خبر 524688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.