کلاهبرداری اینترنتی در قالب "سفر زیارتی "

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر از شناسایی و دستگیری کلاهبردار اینترنتی با ۲۵ میلیون ریال کلاهبرداری خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ غلامرضا براتی اظهار کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در فضای مجازی او را فریب داده و مبلغ ۲۵ میلیون ریال از او کلاهبرداری کرده رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس فتا این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: شاکی مدعی بود در سایت تبلیغاتی دیوار با یک آگهی در زمینه" سفر زیارتی " مواجه شده و با فرد مورد نظر تماس برقرار می‌کند که از او مبلغ ۲۵ میلیون ریال تقاضا می‌کند.

سرهنگ براتی ادامه داد: فرد شاکی نیز فریب خورده و مبلغ درخواستی را علیرغم هشدار پلیس در خصوص سایت‌های تبلیغی مبنی بر عدم واریز وجه تا قبل از دریافت خدمات بدون دریافت هیچ گونه مدرک و نشانی به حساب آن فرد شیاد واریز می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر تصریح کرد: مأموران پلیس فتا با بررسی‌های تخصصی در فضای مجازی متهم را شناسایی کردند.

وی به شهروندان توصیه کرد: قبل از خرید اینترنتی و واریز وجه به حساب فروشنده باید اطلاعات کافی از سایت مورد نظر، شخص فروشنده و جنس خریداری شده به دست آورند و تا زمانی که آن جنس را مشاهده و از صحت و سالم بودن آن اطمینان حاصل نکرده‌اند از پرداخت وجه خودداری کنند.

سرهنگ براتی ادامه داد: مجرمان سایبری با ترفندهای مختلفی مانند ثبت آگهی‌های اغوا کننده در سایت‌های واسط با قیمت بسیار کمتر از ارزش واقعی آن و یا انجام فروش‌های ویژه و ارسال لینک‌های جعلی، اطلاعات بانکی کاربران را به سرقت برده و اقدام به کلاهبرداری و برداشت غیرمجاز از حساب هموطنان می‌کنند که لازم است کاربران هنگام خرید از کانال‌ها و سایت‌های ثبت آگهی هوشیاری لازم را داشته باشند و تا زمانی که جنس موردنظر خود را دریافت نکرده‌اند و از کیفیت آن اطمینان حاصل نکرده‌اند، وجهی پرداخت نکنند.

کد خبر 524687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.