دانش‌آموزان با کسب تکنولوژی روز دنیا از کشور دفاع کنند

فرماندار فریدن گفت: تقارن سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس انگیزه بیشتری برای درس خواندن دانش‌آموزان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سید تقی معین‌الدینی امروز- شنبه- در آئین نواختن زنگ مهر و مقاومت که به صورت نمادین در دبیرستان شبانه روزی ادب برگزار شد، اظهار کرد: تقارن سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس انگیزه بیشتری برای درس خواندن دانش‌آموزان است.

وی افزود: ۳۱ شهریور ماه سال ۱۳۵۹ رژیم بعث عراق به کشور ما حمله کرد تا با کمک استکبار جهانی نظام نو پای ایران اسلامی را از پای درآورد اما با ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان جنگ تحمیلی به دفاع مقدس تبدیل شد لذا همواره باید این دوران زنده نگه داشته شود.

فرماندار فریدن گفت: در آن دوران از دانش‌آموزان توقع حضور در جبهه نبود اما خودجوش سنگر تحصیل را ترک و عازم جبهه‌ها شدند که نمونه بارز دانش‌آموز بسیجی شهید حسین فهمیده است که تحولی بزرگ در دفاع مقدس ایجاد کرد.

معین‌الدینی گفت: خاطرات دفاع مقدس درس‌های بزرگی برای دانش‌آموزان دارد که باید چراغ راه آینده قرار دهند، امروز نقش دانش‌آموزان در دفاع از کشور رسیدن به درجات علمی و تکنولوژی روز دنیا است تا بتوانیم در عرصه اقتصادی حرفی برای گفتن داشته باشیم.

بازگشایی مدارس روستایی فریدن با اجرای طرح صفر- شش

در ادامه علی شریعتی‌نیا مدیر آموزش و پرورش فریدن، اظهار کرد: برای ساختن جامعه حسینی دانش‌آموزان را باید با سیره و روش امام حسین و امام و شهدا آشنا کنیم و در اجرای این امر مهم معلمان پرچم دار هستند.

وی با بیان اینکه امسال آموزش و پرورش هر منطقه می‌تواند متناسب با شرایط شهرستان و بر اساس طرح صفر- شش مدارس را بازگشایی کند، افزود: مدارس روستایی شهرستان فریدن بر اساس طرح صفر- شش و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی بازگشایی شدند.

مدیر آموزش و پرورش فریدن گفت: به دنبال شیوع بیماری کرونا مدارس تعطیل و درس خواندن در بستر فضای مجازی (برنامه شاد) فراهم شد و برای دانش‌آموزان نیازمند شهرستان نیز با جمع‌آوری یک میلیارد تومان تبلت تهیه و در اختیار آنان قرار دادیم تا از تحصیل عقب نیفتند.

کد خبر 524670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.