امدادرسانی آتش نشانان بجنوردی به هزار و ۱۶ حادثه

مدیر عامل آتش نشانی بجنورد گفت: آتش نشانان مرکز خراسان شمالی در نیمه نخست امسال یک‌هزار و ۱۶ ماموریت برای امدادرسانی در حادثه ها و اطفای حریق انجام دادند که بیشترین آن مربوط به دفع حیوانات مزاحم بود.

به گزارش ایمنا، مجید گریوانی اظهار کرد: امسال وقوع ۶۰۹ حادثه و ۴۰۷ مورد آتش سوزی، مأموران آتش نشانی بجنورد را به محل حادثه کشانده است.

وی افزود: امسال دفع حیوانات مزاحم با ۱۸۴ مورد در ردیف اول مأموریت‌های حادثه‌ای قرار گرفته است و حادثه‌های آسانسور که ناشی از نوسان و قطعی برق رخ داده با ۱۷۲ مورد در ردیف دوم و حبس شدگی هم با ۱۲۳ مورد در ردیف سوم قرار گرفته است.

مدیرعامل آتش نشانی بجنورد با بیان اینکه مأموران آتش نشانی امسال ۳۸۷ نفر را در حادثه‌ها نجات داده‌اند، خاطرنشان کرد: در این حادثه‌ها ۲۷ نفر شامل ۲۰ مرد و هفت نفر زن مصدوم شده و سه مرد فوت کردند.

گریوانی با اشاره به وقوع حادثه‌های آتش سوزی در مرکز استان گفت: از ۴۰۷ مورد آتش سوزی که به آتش نشانی مرکز استان گزارش شده، بیشترین آن با ۷۹ مورد مربوط به آتش سوزی فضای سبز و پارک‌های جنگلی است و آتش سوزی منازل مسکونی با ۶۹ مورد و آتش سوزی وسایل نقلیه و علف‌های هرز هر کدام با ۴۲ مورد در ردیف بعدی قرار دارند.

نیمی از آتش سوزی‌های بجنورد عمدی بود

وی تاکید کرد: در این مدت ۲۱۲ مورد آتش سوزی عمدی بوده است به طوری که ۹ مورد آتش سوزی منزل مسکونی منجر به شکایت شده است.

مدیرعامل آتش نشانی بجنورد با بیان اینکه برای انجام هر مأموریت آتش نشانی در مرکز استان ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار صرف می‌شود، اضافه کرد: از شهروندان درخواست می‌شود تا برای حادثه‌های جزئی که با همت افراد و مردم قابل کنترل است به آتش نشانی گزارش نکنند.

گریوانی تصریح کرد: برخی از حادثه‌ها توسط افراد قابل مدیریت و کنترل است، اما متأسفانه در برخی موارد شاهد درخواست کمک از آتش نشانی برای مواردی همچون دفع حیوانات مزاحم و یا آتش سوزی‌های جزئی در شهر هستیم.

وی افزود: منابع مالی که در آتش نشانی برای مأموریت‌ها صرف می‌شود، منابع متعلق به مردم است از این رو رویکرد ما این است تا این منابع به گزاف هزینه نشود.

منبع: ایرنا

کد خبر 524666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.