دانش‌آموزان ذخیره راهبردی و استراتژیک نظام اسلامی هستند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دانش‌آموزان ذخیره‌های راهبردی و استراتژیک جمهوری اسلامی هستند که باید برای تربیت و آموزش آنها اهتمام ویژه داشته باشیم.

به گزارش ایمنا، روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ محمدرضا قرایی آشتیانی که در آستانه بازگشایی مدارس، در مدرسه «ایمان» حضور یافته بود، با بیان اینکه تربیت و آموزش کار خدا و انبیا الهی بوده است با نقل حدیثی از پیامبر گرامی اسلام گفت: هرکس برای خدا یاد بگیرد، یاد بدهد و عمل کند، در ملکوت آسمان‌ها جایگاه ویژه‌ای برای وی منظور شده و مورد لطف خداوند قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در مقوله آموزش و پرورش دو موضوع جهل و علم مقابل یکدیگر هستند، افزود: نخست باید جهل را کنار گذاشت و بعد با کسب علم صحیح وارد حوزه عمل صالح شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا و امام شهدا تصریح کرد: شهیدانی همچون شهید حججی و شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی از افرادی بودند که با علمی که داشتند در صراط مستقیم قرار گرفته و نهایتاً به رستگاری و سعادت الهی رسیدند.

امیر سرتیپ آشتیانی خاطرنشان کرد: دانش آموزان سرزمین اسلامی ایران از تبار بزرگ مردانی همچون شهید حججی‌ها و سلیمانی‌ها هستند که به عنوان آینده سازان کشور نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند.

وزیر دفاع با بیان اینکه شهدایی که به مرحله عمل رسیدند دارای سه ویژگی مهم بودند، ادامه داد: آنها دنیا را اصل نمی‌دانستند و به عنوان یک فرع به دنیا نگاه می‌کردند.شهدا علاقه‌ای به این دنیا نداشتند و دنبال مال و ثروت و خوشی های زودگذر دنیا نبودند.

وزیر دفاع با بیان اینکه شهدا هیچگاه دنبال پست و مقام و جایگاه نبودند و مانند امام و مقتدای خویش صرفاً به فکر ادای تکلیف بودند، خطاب به اولیای دانش آموزان گفت: نگاه ما به دانش آموزان باید همانند نگاه به شهدا باشد و بدانیم که این دانش آموزان ذخیره‌های راهبردی و استراتژیک جمهوری اسلامی هستند که باید برای تربیت و آموزش آنها اهتمام ویژه داشته باشیم تا این نظام مقدس به دست صاحب اصلی خود حضرت بقیه الله الاعظم (عج) سپرده شود.

وی افزود: دانش آموزان آینده‌سازانی هستند که قادر خواهند بود تمدن اسلامی را احیا کنند و نگاه ما به این دانش آموزان باید متعالی باشد.

سرتیپ آشتیانی با بیان رفتار توام با عشق و محبت با دانش آموزان به عنوان یک ضرورت رفتاری، تاکید کرد: رفتار با محبت باعث ارتقا سطح علمی و تربیتی دانش آموزان می‌شود.

وزیر دفاع تفویض اختیار به دانش‌آموزان را یکی از اصول و زمینه‌های ضروری مقوله آموزش دانست و گفت: باید به دانش‌آموزان اجازه داد نظر دهند و تصمیم بگیرند تا بتوانند عمل کنند.

وی با بیان اینکه باید واقع‌بینی و درکی درست از ظرفیت‌های دانش‌آموزان داشته باشیم، گفت: علایق و سلایق و همچنین ظرفیت‌های دانش‌آموزان متفاوت است و اولیای محترم باید با دوراندیشی و درک درست از این واقعیت، دانش‌آموزان را به بهترین وجه ممکن راهنمایی کنند.

سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه زور و اجبار در تربیت دانش آموزان کارکردی ندارد، گفت: اولیا و معلمان باید از روش منطق، استدلال و توجیه، فرزندان را اقناع کنند.

کد خبر 524627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.