آیا می‌توان واکسن کرونا و واکسن آنفلوآنزا را همزمان دریافت کرد؟

متخصصان معتقدند که افراد می‌توانند دو واکسن تقویت کننده کرونا و آنفلوآنزا به صورت همزمان دریافت کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، از آنجایی که فصل آنفلوآنزا در حال نزدیک شدن است، بهتر است افراد واکسن این بیماری را دریافت کنند تا در برابر آن ایمن شوند. متخصصان اعلام کرده‌اند که افراد می‌توانند دو دوز واکسن آنفلوآنزا و کرونا را به صورت همزمان دریافت کنند، البته افراد در این صورت عوارض جانبی هر دو واکسن را به صورت همزمان تجربه خواهند کرد.

هیچکدام از دو واکسن کرونا و آنفلوآنزا حاوی ویروس زنده نیست، بنابراین تزریق همزمان آن‌ها مشکل خاصی ایجاد نخواهد کرد و عملکرد یکدیگر را مختلف نمی‌کنند. به گفته محققان، هر دو واکسن آنفلوآنزا و کرونا سیستم ایمنی بدن افراد را به روش‌های مختلف تحریک می‌کنند، سپس افراد پس از گذشت یک دوره زمانی کوتاه در برابر هر دو بیماری ایمن خواهند شد. ممکن است افراد پس از دریافت واکسن آنفلوآنزا علائمی مانند تب خفیف و درد در محل تزریق واکسن را تجربه کنند.

کودکان و کسانی که واجد شرایط دریافت واکسن کرونا نیستند در اولویت دریافت واکسن آنفلوآنزا قرار دارند. توصیه شده است که همواره افراد اقدامات پیشگیرانه را رعایت کنند، از ماسک استفاده کنند، فاصله اجتماعی خود از دیگران را حفظ کنند و از حضور در محیط‌های شلوغ و بدون تهویه مناسب دوری کنند تا خطر ابتلاء به آنفلوآنزا و کووید -۱۹ کاهش پیدا کند.

کد خبر 524610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.