۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۴
حریق مزرعه گل محمدی شهرکرد

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد از حریق مزرعه گل محمدی خبر داد.

عنایت الله راهنورد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شب گذشته در منطقه مسکن مهر (منظریه) شهرکرد یک مزرعه گل محمدی آتش گرفت.

وی افزود: گردشگران در منطقه اقدام به روشن کردن آتش کردند اما هنگام رفتن آن را خاموش نکرده و ورزش باد پاییزی و خشک بودن برگ درختان در این فصل به گسترش آتش کمک کرد.

راهنوردتصریح کرد: حدود یک هزار متر از مزرعه در آتش سوخت و از سرایت آتش به دیگر نقاط جلوگیری شد همچنین از پیشروی حریق به سمت گون های روی کوه جلوگیری به عمل آمد.

وی ادامه داد: حدود ساعت ۲۰ شب گذشته، حریق به آتش نشانی اعلام شد و در مدت دو دقیقه دو ایستگاه در محل حاضر شدند، شش نیرو به همراه دو خورو عملیات را انجام دادند.

راهنورد تاکید کرد: با توجه به گستردگی آتش عملیات اطفای حریق حدود یک ساعت طول کشید.

وی اظهار کرد: این مزرعه در مالکیت سازمان فضای سبز شهرداری قرار دارد لذا نگهداری هم به عهده همین سازمان است پس باید نگهبان داشته باشد زیرا مزرعه روی تپه واقع شده و کار آتش نشانی ارائه خدمات شهری است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد، عنوان کرد: توصیه می‌شود در فصل پاییز گردشگران آتشی که روشن می‌کنند خاموش کرده و ترجیحاً از روشن کردن آتش زیر درختان خودداری شود زیرا پتانسیل زیادی برای حریق دارند.

کد خبر 524583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.