آیا دوز تقویت کننده واکسن کرونا برای جوانان و نوجوانان ایمن است؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میزان ایمنی دوز تقویت کننده واکسن کرونا همانند دوز اول و دوم آن است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به اینکه آنتی بادی تولید شده در بدن افراد پس از دریافت دوز دوم واکسن کرونا با گذشت زمان کاهش پیدا می‌کند، لازم است افراد دوز تقویت کننده واکسن کرونا را دریافت کنند تا ایمنی لازم در برابر بیماری کووید -۱۹ را کسب کنند. افراد مسن و کسانی که در معرض ابتلاء به بیماری قرار دارند در اولویت دریافت دوز تقویت کننده واکسن کرونا قرار دارند.

گروهی از محققان شرکت فایزر به منظور بررسی تأثیر دوز تقویت کننده واکسن بر افراد مطالعه جدیدی انجام دادند و تقریباً ۳۰۰ فرد بالای ۱۸ سال را مورد ارزیابی قرار دادند. نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که میزان ایمنی دوز تقویت کننده واکسن کرونا همانند دوز اول و دوم آن است. محققان نگران این موضوع هستند که آیا دوز سوم واکسن کرونا همانند دو دوز دیگر ممکن است باعث بروز میوکاردیت (التهاب قلب) و سندروم گیلن باره شود یا خیر؟

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که هر دو مشکل ذکر شده بسیار نادر هستند، به طوری که از هر یک میلیون فرد بین ۱۲ تا ۲۹ سال ۴۰ نفر میوکاردیت را تجربه کردند. به نظر می‌رسد که خطر ابتلاء به التهاب قلب در میان نوجوانان پسر بین ۱۲ تا ۱۷ سال بیشتر از دیگران است. البته شرکت فایزر هنوز اطلاعاتی در زمینه ایمنی دوز تقویت کننده واکسن کرونا بر افراد زیر ۱۸ سال ارائه نکرده است. بنابراین لازم است پیش از تزریق دوز تقویت کننده از واکسن کرونا به این گروه از افراد، مطالعات لازم انجام شود.

کد خبر 524578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.