چه افرادی در معرض کرونای طولانی مدت قرار دارند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افراد دارای نقص ایمنی بیشتر از دیگران در معرض ابتلا به کرونای طولانی مدت قرار دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان معتقدند که از هر پنج فرد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ یک نفر کرونای طولانی مدت را تجربه می‌کند، این افراد ممکن است حتی هفته‌ها یا ماه‌ها پس از بهبود یافتن از بیماری کووید -۱۹ از بعضی علائم آن رنج ببرند. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که تقریباً پنج تا ۱۰ درصد افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ که در بیمارستان بستری نشده‌اند و حدوداً ۸۰ درصد بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان به کرونای طولانی مدت مبتلا می‌شوند. نتایج مطالعه دیگری نشان می‌دهد که یک سوم افراد مبتلا به بیماری کووید -۱۹ دو ماه پس از منفی شدن نتیجه آزمایش کرونا حداقل یک یا دو علائم آن را تجربه می‌کنند، رایج‌ترین علائم شایع کرونای طولانی مدت شامل مشکلات تنفسی، از دست دادن حس بویایی، بدن درد و خستگی می‌شود.

زنان بیشتر از مردان در معرض کرونا طولانی مدت قرار دارند؟

پیش از این مشاهده شده بود که زنان کمتر از مردان در معرض نوع شدید بیماری کووید -۱۹ و مرگ و میر ناشی از آن قرار دارند، اما نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که زنان بیشتر از مردان در معرض ابتلاء به کرونای طولانی مدت قرار دارند. به گفته متخصصان، در حالی که زنان کمتر از علائم شدید بیماری کووید -۱۹ رنج می‌برند، اما بیشتر از مردان علائم کرونای طولانی مدت مانند مه مغزی، خستگی و بدن درد را تجربه می‌کنند.

آیا افزایش سن خطر ابتلاء به کرونای طولانی مدت را افزایش می‌دهد؟

سیستم ایمنی بدن افراد با افزایش سن ضعیف می‌شود و میکروب‌ها و ویروس‌ها به آسانی بدن انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. سرعت پایین تقسیم سلولی در سنین بالا باعث می‌شود که بدن نتواند به طور مؤثری با عفونت‌ها و بیماری‌ها مقابله کند. علاوه بر این، دوره بهبود بیماری‌ها نیز در این صورت افزایش پیدا می‌کند. متخصصان معتقدند که افراد مسن که سیستم ایمنی ضعیف‌تری دارند بیش از دیگران در معرض ابتلاء به کرونای طولانی مدت قرار دارند.

افراد دارای نقص ایمنی به کرونای طولانی مدت دچار می‌شوند؟

نقص سیستم ایمنی یکی از عوامل مهم مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ است، افراد دارای نقص ایمنی بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به کرونای طولانی مدت قرار دارند. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که نقص سیستم ایمنی خطر ابتلاء به عفونت‌های مزمن را افزایش می‌دهد و دوره بهبود بیماری‌ها را نیز طولانی‌تر می‌کند.

آیا واکسیناسیون خطر ابتلاء به کرونای طولانی مدت را کاهش می‌دهد؟

محققان معتقدند که واکسیناسیون خطر ابتلاء به کرونای طولانی را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که تنها تعداد محدودی از افراد واکسینه شده پس از مبتلا شدن به بیماری کووید -۱۹ علائم طولانی مدت آن را تجربه کردند. دریافت واکسن می‌تواند آنتی بادی لازم برای مقابله با علائم ماندگار بیماری کووید -۱۹ را تولید کند و به بهبود هر چه سریع‌تر بیماران نیز کمک کند.

کد خبر 524529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.