ایران_اردن/ ببر و صعود کن!

تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان امروز و در دومین و مهم ترین بازی خود از مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا به مصاف اردن می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال بانوان کشورمان امروز_ شنبه سوم مهرماه_ در دومین دیدار از مسابقات مقدماتی جام ملت‌های آسیا در تاشکند ازبکستان به مصاف اردن می‌رود. تیم ایران که در اولین دیدار با نتیجه پر گل پنج بر صفر بنگلادش را پشت سر گذاشت در صورت پیروزی در این بازی به جام ملت‌های آسیا صعود می‌کند. البته با توجه به نتیجه اردن برابر بنگلادش که آن هم پنج بر صفر بوده تساوی تیم کشورمان برابر اردن شرایط کار را پیچیده خواهد کرد و در صورت شکست شاگردان ایراندوست آنها همانند بنگلادش از دور رقابت‌ها کنار می‌روند.

آماده باش به خط دفاعی ایران

خطرناک‌ترین مهاجم اردنی‌ها، «میسا جباره» است؛ مهاجم ۳۱ ساله باشگاه تونان اویان فرانسه که چهارمین گلزن برتر تاریخ فوتبال ملی است و نامش در فهرست برترین گلزنان ملی، بالاتر از ستارگانی چون کریستیانو رونالدو و علی دایی قرار دارد و در بازی‌های گذشته نیز آمار خیره‌کننده از خود به جای گذاشته است. به طوری که او در مصاف اول تیم مقابل بنگلادش، موفق به ثبت هت‌تریک شد.

پیش از آغاز مسابقات مقدماتی جام ملت‌های فوتبال زنان آسیا، تیم ملی زنان اردن در تورنمنت جام عربی شرکت کرد که در چهار بازی میسا جباره موفق به ثبت ۶ گل شد تا سطح آمادگی بالای خود را این‌چنین نشان بدهد؛ با این وصف خط دفاعی تیم ملی فوتبال زنان کار بسیار دشواری را در مقابل این مهاجم سخت‌کوش و گلزن خواهند داشت.

در بازی مقابل بنگلادش، مریم ایراندوست به زوج جوان ملیکا متولی-گلنوش خسروی در میانه خط دفاعی و زهره کودایی در خط دروازه اعتماد کرد که نکته جالب‌توجه گلزنی هر دو مدافع میانی پیش‌تاخته بود؛ اما مشخص نیست برای جدال با اردن هم خط دفاعی تیم ملی دست نخورده خواهد ماند یا ایراندوست به رغم کلین‌شیت مقابل بنگلادش، از بازیکنان دیگری از جمله مریم یکتایی در خط دروازه استفاده می‌کند.

تیم ملی فوتبال بانوان و بازی با ۳ سیستم

تیم ملی فوتبال بانوان ایران با مربیگری مریم ایراندوست در برابر بنگلادش با سیستم ۱-۳-۲-۴ بازی کرد. شیوه‌ای که قابلیت تغییر در جریان بازی دارد و سرمربی تیم ملی فوتبال بانوان ایران هم در توضیح این سیستم و در گوشه تخته بدان اشاره کرد. ۴-۲-۴ و ۲-۴-۴. نکته جالب توجه در مورد بازی تیم ملی بانوان در برابر بنگلادش استفاده خوب از ضربات ایستگاهی بود که دو گل را به صورت مستقیم و یک گل را به صورت غیر مستقیم موجب شد.

حالا اگر ایران در برابر اردن پیروز شود به دور نهایی بازی‌های جام ملت‌ها صعود خواهد کرد. این مسابقات با حضور ۸ تیم برگزار می‌شود و در صورت صعود ایران تجربیات خوبی به دست خواهد آورد چرا که در مرحله نهایی تیم‌هایی چون کره جنوبی – ژاپن – استرالیا – چین و … حضور دارند و بازی در برابر این تیم‌ها تجربه بازی‌های بین المللی شاگردان مریم ایراندوست را دو چندان خواهد کرد و در آینده برای موفقیت‌های بعدی به کمک تیم ملی فوتبال بانوان ایران خواهد آمد.

بررسی شرایط صعود؛ از معیار تفاضل تا کارت‌های زرد و قرمز

بر اساس قوانین تدوینی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای این مسابقات، ابتدا تفاضل گل‌ها و سپس تعداد گل زده معیار خواهد بود. در صورت برابر بودن آنها از سوی دو تیم معیار بعد ضربات پنالتی‌ها است. البته به شرطی که دو تیم بازی آخر گروه را برگزار کنند. این یعنی بعد از اتمام بازی در وقت قانونی ۹۰ دقیقه ضیافت‌های پنالتی برگزار خواهد شد و تیم پیروز از گروه خود صعود خواهد کرد. در صورتی که بازی آخر دو تیم در گروه نباشد متر و معیار بعدی تعداد کارت‌های زرد و قرمز است که در ابتدا با بررسی تعداد کارت‌های زرد و کمتر بودن هر تیم، آن تیم صعود کننده خواهد بود و در صورت تساوی کارت‌های زرد نیز تعداد کارت‌های قرمز کمتر راه صعود هر تیم را برای صعود به مرحله بعد هموار خواهد کرد.

ایران_اردن/ ببر و صعود کن!

شرایط صعود ایران چگونه است؟

همانطور که گفته شد تیم کشورمان در صورت تساوی با اردن بر اساس معیارهای اشاره شده مورد قضاوت مسئولان مسابقات قرار می‌گیرد. تا این جای کار دختران ایران با توجه به برابر بودن تفاضل و تعداد گل زده خود با اردن، بر اساس معیار بعدی یعنی ضربات پنالتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. بانوان فوتبالیست کشورمان با توجه به اینکه دیدار آخر دور مقدماتی خود را برابر اردن برگزار می‌کنند و این شرایط برای اردن هم صدق می‌کند بنابراین اگر تیم ملی بانوان ایران در مسابقه با اردن به تساوی برسد بعد از اتمام بازی در ۹۰ دقیقه قانونی، ضربات پنالتی تیم صعود کننده را مشخص خواهد کرد.

کد خبر 524499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.