کمتر از ۱۵ درصد ظرفیت سد زاینده‌رود آب دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: سد زاینده‌رود در ماکزیمم ارتفاع، یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون متر مکعب ظرفیت دارد، اما در حال حاضر کمتر از ۱۵ درصد معادل ۲۲۴ میلیون مترمکعب آب در آن وجود دارد که با این حجم باید آب مورد نیاز سه استان را در بخش کشاورزی، صنعت و شرب را تأمین کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن ساسانی امروز _جمعه دوم مهرماه ۱۴۰۰_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمام پیشرفت‌های فیزیکی و ریالی پروژه‌های آبی استان از جمله سامانه دوم آبرسانی، کوهرنگ و بهشت‌آباد را مدیون استاندار فعلی اصفهان هستیم.

وی افزود: سد زاینده‌رود در ماکزیمم ارتفاع یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون متر مکعب ظرفیت دارد، اما در حال حاضر کمتر از ۱۵ درصد معادل ۲۲۴ میلیون مترمکعب آب در آن وجود دارد که با این حجم باید آب مورد نیاز سه استان را در بخش کشاورزی، صنعت و شرب را تأمین کنیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: متوسط بلند مدت مخزن سد زاینده‌رود ۷۴۰ میلیون مترمکعب است که در حال حاضر کاهش ۶۹ درصدی حجم مخزن سد را شاهد هستیم.

ساسانی با اشاره به سامانه دوم آبرسانی، گفت: این پروژه، یک ابر پروژه محسوب می‌شود؛ البته برای رفع بخشی از نیازهای آبی با کمک استاندار می‌توانیم تا نیمه نخست مهرماه فاز اضطرار را بهره‌برداری کنیم. ۳۴ کیلومتر خط لوله اجرا شده و کاری بزرگ صورت گرفته و در حال نصب فونداسیون هستیم تا با بهره‌برداری از این بخش تا حدودی مشکل آبی را حل کنیم.

وی اظهار کرد: مشکل پایداری سد کوهرنگ را داشتیم که پیگیری لازم در این رابطه انجام شده است؛ اگر مشکل نداشتیم سد بتنی دو قوسی آماده آبگیری بود که با تکمیل آن می‌توانیم ۷۰ میلیون مترمکعب آب را به حوضه زاینده‌رود منتقل کنیم.

کد خبر 524458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.