افزایش نشاط سالمندان سوئدی با نیمکت‌های گفتگو

مقامات شهر گوتنبرگ برای افزایش تعامل اجتماعی و حل مشکل انزوای سالمندان شهر، نیمکت‌های موسوم به گفت‌وگو را در شهر نصب کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا،  شهرداری شهر گوتنبرگ اعلام کرد که اخیراً حدود بیست نیمکت جدید در سراسر شهر نصب شده است. آنچه در مورد این نیمکت‌ها غیرمعمول به نظر می‌رسد، جنس یا طراحی نیمکت‌ها نیست بلکه هدف آنهاست که برای ترغیب مردم به مکالمه و تعاملات اجتماعی ساخته شده است.

بر اساس اعلامیه شهرداری، ایده اولیه پشت این پروژه افزایش نشاط اجتماعی سالمندان بود. این طرح بخشی از استراتژی شهر به نام "گوتنبرگ دوستدار سالمند" است؛ به همین دلیل نیمکت‌ها بیشتر در مکان‌هایی نصب شده که مورد علاقه ساکنان مسن است.

هیچ چیز پیشرفته‌ای در مورد این مبلمان خیابانی جدید وجود ندارد و آنچه باعث می‌شود نیمکت‌ها ویژه به نظر برسد درک فزاینده‌ای است که ساکنان در مورد هدف آن‌ها دارد؛ گویی شهر با ارائه یک سرنخ، مردم را به تعامل بیشتر دعوت و تشویق می‌کند.

مارتا لیکن، مدیر اداره مراقبت و رفاه سالمندان شهرداری گوتنبرگ در این باره گفته است: "با نصب نیمکت‌های جدید تعاملی، ما می‌خواهیم با تنهایی سالمندان مقابله کنیم و فرصت ملاقات‌های بین فردی را در محیط‌های عمومی افزایش دهیم."

این شهر نه تنها برای ساکنین فضایی برای معاشرت فراهم می‌آورد، بلکه در صورت مشکل برقراری ارتباط، یک کارت راهنمایی را نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد؛ هر نیمکت یک پلاک در قسمت پشتی خود دارد که هدف از وجود نیمکت را توضیح می‌دهد. متن روی پلاک چند جمله است: "در اینجا چند پیشنهاد برای شروع مکالمه وجود دارد: به چه چیزی فکر می‌کنید؟ در چه کاری خوب هستید؟ سه مورد مشترک را پیدا کنید. "

 افزایش نشاط سالمندان سوئدی با نیمکت‌های گفتگو

کد خبر 524359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.