از قضاوت داور استرالیایی در لیگ برتر تا شکست عالمیان از نوجوان ۱۷ ساله

ممنوع الکار شدن مجیدی، شکست عالمیان از نوجوان ۱۷ ساله در پینگ پنگ، رفتن خامس قطر و قضاوت یک داور استرالیایی در لیگ برتر فوتبال انگلیس، بخشی از مهم ترین خبرهای ورزشی چند وقت اخیر است

به گزارش خبرنگار ایمنا، در هفته اخیر دنیای ورزش با اتفاقات ریز و درشت رو به رو بوده که در ادامه به بخشی از آنها اشاره شده است که به شرح زیر است:

* همام طارق، هافبک تیم ملی فوتبال عراق که پس از حضور در لیگ برتر و استقلال، تجربه بازی در لیگ فوتبال مصر را نیز داشته است با عقد قراردادی دو ساله از نیروی هوایی عراق جدا و راهی لیگ کشور لیبی شد.

* ساسان اکبری، قهرمان حرفه‌ای موتور ریس ایران، در رقابت‌های بین المللی آرنولد کلاسیک اسپانیا حاضر شد و با شرکت در رشته فیتنس چلنج موفق به کسب رتبه چهارمی این مسابقات شد.

* در روزهای گذشته پله، اسطوره فوتبال برزیل شرایط سختی را پشت سر گذاشت و حتی به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان منتقل شد. اتفاقی که باعث شد حتی برخی خبر درگذشت این اسطوره برزیلی را در فضای مجازی پخش کنند. بعد از این اتفاقات اسطوره فوتبال برزیل با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرامی خود عنوان کرد که در حال بهبودی است.

* عبدالله عطیف، هافبک ملی پوش باشگاه الهلال به دلیل مصدومیت در بازی تیم ملی عربستان در مسابقات انتخابی جام جهانی، بازی مقابل پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد.

* شایان مصلح، مدافع سابق تیم‌های فوتبال سپاهان و پرسپولیس که در لیگ نوزدهم به سپاهان پیوسته بود، بعد از دو فصل حضور در سپاهان از این تیم جدا شد. مصلح با عقد قراردادی دو ساله به صورت رسمی به گل گهر سیرجان پیوست.

* سیدحمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان با زهرا نعمتی بازیکن رشته‌ی تیر و کمان دیدار داشت. او در این دیدار با اشاره به افتخارآفرینی زهرا نعمتی در مسابقات پارالمپیک و این که جدیداً عضو فدراسیون جهانی شده است، اظهار داشت: زندگی‌نامه و مراحل موفقیت ورزشکارانی همچون نعمتی باید در مدارس تدریس شود، هم این که افتخارآفرینی‌های قهرمانان ما در تاریخ ماندگار باشد و هم نوجوانان و جوانان کشور با شناخت این افراد انگیزه لازم برای موفقیت در کارهای خود را به دست آورند.

* کریستیانو رونالدو و لیونل مسی دو فوق ستاره دنیای فوتبال در هفته‌های اخیر شرایط متفاوتی را در تیم‌های باشگاهی خود پشت سر می‌گذارند. رونالدوی ۳۶ ساله در سه مسابقه‌ای که برای منچستریونایتد بازی کرده است چهار گل به ثمر رسانده و در مقابل لیونل مسی ۳۴ ساله در همین تعداد بازی در گلزنی ناموفق بوده و نتوانسته است هیچ آمار مثبتی را از خود در پاری سن ژرمن ثبت کند.

* راجر فدرر، تنیسور سوئیسی که دوران نقاهت بعد از جراحی زانوی خود را پشت سر می‌گذارد در خصوص شرایط خود اظهار کرد: بی‌صبرانه منتظر هستم تا هر چه زودتر تمرینات بدن سازی خود را از سر بگیرم و دوباره در زمین تنیس بازی کنم، روند بهبودی به خوبی پیش می‌رود، اما باید کمی صبور باشم.

* شهاب الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال بیان کرد که در ماه‌های آینده به صورت سیار و دائم از سیستم کمک داور ویدئویی (VAR) استفاده خواهیم کرد.

* تیم ملی فوتبال ایران در مرحله نهایی مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ۱۵ و ۲۰ مهرماه به مصاف تیم‌های ملی ازبکستان و کره جنوبی می‌رود. تیم ملی فوتبال قبل از این ۲ بازی به اردو می‌رود.

* تیم ملی هندبال بانوان کشورمان که برای نخستین بار در تاریخ ورزش‌های گروهی و توپی بانوان ایران، علاوه بر صعود به جمع چهار تیم برتر رقابت‌های هندبال آسیا، سهمیه حضور در رقابت‌های جهانی اسپانیا را کسب کرده بود، در مرحله نیمه نهایی به مصاف قدرت اول هندبال بانوان آسیا یعنی کره جنوبی رفت و در پایان با نتیجه ۴۶ بر ۲۱ مغلوب کره‌ای‌ها شد. آنها در رده بندی هم شکست خوردند و چهارم شدند.

* با انجام مسابقات گروه‌های پنجم و ششم جام جهانی فوتسال تکلیف تیم‌های صعود کرده به مرحله بعد مشخص شد. تیم ملی فوتسال کشورمان در آخرین دیدار خود مقابل آرژانتین تن به شکست داد و با ۶ امتیاز به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک هشتم نهایی شد. ملی پوشان کشورمان در این مرحله روز امروز ۲ مهر ماه باید به مصاف ازبکستان بروند.

* منچستر سیتی با ۱.۹۴ میلیون یورو، پاریسن ژرمن با ۹۹۷ میلیون یورو، منچستر یونایتد با ۹۳۷ میلیون یورو، چلسی با ۸۸۲ و لیورپول با ۸۸۰ میلیون یورو پنج باشگاه ارزشمند حال و حاضر دنیای فوتبال هستند.

* سازمان ورزش بسیج مستضعفین طی یک نامه رسمی به علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی تیم مقاومت را برای حضور در رقابت‌های لیگ برتر کشتی معرفی کرد. بر همین اساس قرار است حسن رحیمی نفر سوم بازی‌های المپیک توکیو و دارنده یک مدال طلا، یک نقره و ۲ برنز کشتی آزاد جهان به‌عنوان سرمربی در تیم مقاومت حضورداشته باشد.

* مسابقات قهرمانی قایقرانی آب‌های آرام کشور مردان با یاد و خاطره مدافعان سلامت در دریاچه مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد. در این رقابت‌ها ۱۸ قایقران از استان‌های اردبیل، بوشهر، خراسان رضوی، زنجان، اراک، مازندران، کردستان، گیلان، تهران، کرمانشاه، لرستان، هرمزگان، همدان، آذربایجان شرقی، اصفهان، گلستان، فارس و آذربایجان غربی حضور داشتند و به رقابت با یکدیگر پرداختند.

* تیم‌های فوتبال واتفورد و نیوکاسل روز شنبه در چارچوب هفته ششم رقابت‌های لیگ برتر انگلیس به مصاف هم می‌روند. جارد ژیلت استرالیایی قرار است قضاوت این مسابقه را بر عهده داشته باشد تا اولین قضاوت یک داور غیر بریتانیایی در لیگ برتر انگلیس رقم بخورد. این داور پیش از حضور در انگلیس سابقه ۹ فصل قضاوت در لیگ استرالیا را در کارنامه داشته است.

* نیما عالمیان پینگ پنگ باز المپیکی کشورمان در دور دوم رقابت‌های تنیس روی میز انفرادی استار کانتندر دوحه در مصاف با Jang Seongil از کره جنوبی با حساب ۳ بر ۱ مغلوب حریف شد. ۴ دست این دیدار با نتیجه‌های ۸ بر ۱۱،
۱۱ بر ۵، ۱۴ بر ۱۶، ۷ بر ۱۱ به اتمام رسید و نماینده ایران نتوانست مقابل حریف ۱۷ ساله خود پیرو شود و دور سوم صعود کند.

* در مراسمی کفش طلای فوتبال اروپا به روبرت لواندوفسکی ستاره لهستانی بایرن مونیخ اهدا شد. او در فصل گذشته در ۲۹ بازی ۴۱ گل به ثمر رساند و از رکورد گرد مولر عبور کرد.

* فدراسیون جهانی پاراوالی، هادی رضایی سرمربی پیشین تیم ملی والیبال نشسته ایران را به عنوان نماینده خود انتخاب کرده است و در رقابت‌های قهرمانی والیبال نشسته آسیا و اقیانوسیه سرپرست کل برگزاری این رقابت‌ها حضور خواهد داشت.

* الناز رکابی، بانوی سنگ نورد کشورمان موفق شد در رقابت‌های سنگ نوردی قهرمانی جهان به جایگاه سوم و مدال برنز دست یابد. این مدال ارزشمند در ماده کامباین رقابت‌های جهانی سنگ نوردی در روسیه کسب شد. برای نخستین بار است که یک بانوی ایرانی در این ماده، مدال کسب می‌کند.

* سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) طبق روال هر هفته، نامزدهای بهترین لژیونر آسیایی هفته گذشته فوتبال را معرفی کرد که در این فهرست ۱۰ نفره اسامی مهدی طارمی، کریم انصاری فرد و اللهیار صیادمنش، ۳ بازیکن ملی پوش کشورمان نیز به چشم می‌خورد.

* صفحه اینستاگرام فدراسیون تکواندو به دلیل انتشار تیزر مراسم ششمین یادواره شهدای تکواندو کشور که تصاویری از سردار شهید قاسم سلیمانی در آن وجود داشت، از سوی اینستاگرام مسدود شد.

* به نقل از روابط عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران، قرعه کشی لیگ برتر فوتبال فصل آینده روز شنبه ۱۰ مهر ماه با حضور مسئولان سازمان لیگ فوتبال ایران و یک نماینده از هر باشگاه لیگ برتری و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی برگزار می‌شود. مکان و ساعت برگزاری این قرعه کشی متعاقباً اعلام خواهد شد.

* نخستین دیدار تیم ملی فوتبال بانوان کشورمان از سری رقابت‌های مقدماتی قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ - هند برابر بنگلادش در ورزشگاه بنیادکار شهر تاشکند برگزار شد و ملی پوشان کشورمان با نتیجه ۵ بر صفر پیروز شدند.

* آرتور ملو ستاره برزیلی تیم فوتبال یوونتوس که سابقه حضور در بارسلونا را نیز در کارنامه دارد، دچار سانحه رانندگی شد. بازیکن یوونتوس در این تصادف آسیب ندیده، اما خودروی فراری او صدمه دیده است.

* خامس رودریگز هافبک کلمبیایی ۳۰ ساله و سابق تیم فوتبال اورتون به الریان قطر پیوست. قرارداد این بازیکن برای ۳ سال با باشگاه قطری اعتبار خواهد داشت.

* مسابقات لیگ بانوان ووشو در آکادمی ووشو در حالی پیگیری شد که تیم ووشو سپاهان با پیروزی برابر تیم دانشگاه آزاد توانست برای چهارمین بار متوالی قهرمانی را به دست آورد. تیم هیئت ووشو شبستر هم با پیروزی برابر تیم هیئت ووشو البرز رتبه سوم این رقابت‌ها را کسب کرد.

* کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اعلام که فرهاد مجیدی سرمربی تیم فوتبال استقلال تهران علاوه بر جریمه ۵۰ میلیون تومانی از هرگونه فعالیت ورزشی و حضور در ورزشگاه‌ها محروم شد. دلیل رأی صادره در خصوص مجیدی، عدم پرداخت جریمه صادر شده به دلیل اظهارات او در خصوص آذری جهرمی وزیر وقت ارتباطات است." در همین خصوص محمد جواد آذری جهرمی وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات شکایت از فرهاد مجیدی سرمربی باشگاه استقلال را تکذیب کرد.

* بعد از اتمام مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی و مسابقات یورو لیگ، لیست بهترین بازیکنان مرد فوتبال ساحلی ۲۰۲۱ اعلام شد که نام چند بازیکن ایرانی بین این گزینه‌ها دیده می‌شود. در این لیست ۱۰۰ نفره نام امیر حسین اکبری، محمد مرادی، محمد احمدزاده و سید پیمان حسینی دیده می‌شود.

کد خبر 524334

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.