از اتمام جشنواره تورنتو تا اسکار ۲۰۲۲

خداحافظی نیل کریگ با جیمز باند، رکوردشکنی "شانگ چی و افسانه ده حلقه"، تاریخ اکران تل ماسه در چین، حضور "سر پناه" در اسکار، افتتاح جشنواره توکیو با " گریه کن ماچو" و به اتمام رسیدن جشنواره تورنتو را در بسته سینمای جهان ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نیل کریگ برای آخرین بار در یکی از فیلم‌های «جیمز باند» ایفای نقش کرد. وی که در فیلم‌های «کازینو رویال»، «ذره‌ای آرامش»، «اسکای‌فال»، «اسپکتر» و «زمانی برای مردن نیست» در نقش مأمور مشهور دنیای جاسوسی جلوی دوربین رفته است، هشتم اکتبر با آخرین فیلم راهی پرده‌های سینماها می‌شود..

اپل تی‌وی به تازگی با مستندی به عنوان «جیمز باند بودن» به مسیر کریگ در این فیلم‌ها پرداخته و آخرین صحنه بازی وی در نقش جیمز باند در فیلم «زمانی برای مردن نیست» را نشان داده است. در این صحنه جیمز باند در حال دویدن از کادر خارج می‌شود و همراهی ۱۵ ساله وی با مأمور ۰۰۷ به پایان می‌رسد. وی در شب فیلمبرداری آخرین پلان سخنان تأثیرگذاری ایراد کرده و همه اعضای دست‌اندرکار پروژه با در آغوش گرفتن همدیگر این لحظه را گرامی می‌دارند..

از هفتم اکتبر مشترکان اپل تی‌وی می‌توانند مستند «جیمز باند بودن» را به صورت رایگان تماشا کنند و «زمانی برای مردن نیست» از روز پس از آن راهی سینماها آمریکا می‌شود. بلیت‌های این فیلم از اکنون در حال فروش است.

رکوردشکنی «شانگ‌چی و افسانه ده حلقه»

فیلم ابرقهرمانی «شانگ‌چی و افسانه ده حلقه» با حفظ سلطه خود بر گیشه سینماهای آمریکا برای سومین هفته متوالی، هتریک کرد. شانگ چی اولین فیلم دنیای سینمایی مارول که ستاره آسیایی دارد و بیشتر عوامل تولید آن نیز آسیایی هستند، در سومین هفته از اکران خود، ۲۱ میلیون دلار فروش کرد که اگرچه نسبت به هفته گذشته کاهشی ۳۹ درصدی داشت، اما همچنان فوق‌العاده است. این فیلم ابرقهرمانی تاکنون در مجموع ۱۷۶ میلیون و ۹۰۰ هزار دلار در آمریکا فروش کرده است که فروشی استثنایی محسوب می‌شود.

شانگ چی با وجود وضع بحرانی موجود در صنعت سینما، در مسیر تبدیل به اولین فیلمی قرار دارد که در دوران شیوع کرونا میزان فروش آن در گیشه آمریکای شمالی از ۲۰۰ میلیون دلار عبور خواهد کرد. این فیلم با عبور از سد قسمت نهم از مجموعه سریع و خشن (۱۷۲ میلیون دلار فروش) توانست در جایگاه دومین فیلم پرفروش سال در آمریکا و کانادا بایستد و پیش بینی می‌شود که با پیشی گرفتن از فیلم ابرقهرمانی «بیوه سیاه» با بازی اسکارلت جوهانسون (با ۱۸۳ میلیون دلار فروش) عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۲۱ را از آن خود کند.

تاریخ اکران تل ماسه در چین

"تل ماسه" در تاریخ ۲۲ اکتبر ، دقیقاً همزمان با اولین پخش در آمریکای شمالی و HBO Max، در چین به نمایش در می‌آید. اما "زمانی برای مردن نیست" یک هفته پس از آن در ۲۹ اکتبر و در عین حال سه هفته کامل پس از اولین نمایش خود در ایالات متحده، در چین به نمایش در می‌آید. این در حالی است که فیلم اول در ماه جولای سانسور چین را طی مدت قابل توجهی سپری کرد و فیلم دوم نیز اخیراً در ۱۰ سپتامبر این دوران را گذرانده است.

مطمئناً اکران این دو فیلم در چین، یک پیشرفت خوشحال کننده برای هالیوود است. با توجه به اینکه "تل ماسه" و "زمانی برای مردن نیست" با بودجه بسیاری ساخته شده است، نیاز به فروش جهانی قوی برای به دست آوردن سود دارند و چین برای دستیابی به این درآمد کمک بسیار خوبی است.

" سرپناه" راهی اسکار شد

ایرلند دهمین کشوری شد که نماینده اش را به اسکار فرستاد. فیلم «سرپناه» (Foscadh) به کارگردانی شأن بریتناش از سوی آکادمی فیلم و تلویزیون ایرلند به عنوان نماینده این کشور به اسکار ۲۰۲۲ فرستاده شد.

«سرپناه» بر اساس رمان دونال رایان ساخته شده است و داستانش درباره مردی به نام جان کانلیف است که پس از مرگ والدینش به یک دو راهی می‌رسد.

پیش از این فیلم‌های «سانرمو» به کارگردانی میروسلاو ماندیچ از اسلوونی «من مرد تو هستم» به کارگردانی ماریا شرادر، «پناهگاه» ساخته ایوان ایکیچ از کشور صربستان، «کندو» ساخته بلرتا باشولی از کشور کوزوو، «اولگا» ساخته الی گراپ از سوئیس، «تپش‌های کازابلانکا» ساخته نبیل عیوش از مراکش، «ساختمان سفید» ساخته کاویچ نیانگ از کامبوج، «ردی به جا نگذار» ساخته یان پ. ماتوشینسکی از لهستان و «زیردریایی» ساخته آلفردو لئون لئون از اکوادور به آکادمی اسکار فرستاده شده است.

افتتاح جشنواره توکیو با " گریه کن ماچو"

جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو ۲۰۲۱ روز ۳۰ اکتبر (۸ آبان ۱۴۰۰) با نمایش فیلم گریه کن ماچو (Cry Macho) ساخته کلینت ایستوود افتتاح شده و در تاریخ ۸ نوامبر (۱۷ آبان) با نمایش فیلم ایوان هانسن عزیز (Dear Evan Hansen) ساخته استیون شباسکی به کار خود پایان می‌دهد.

گریه کن ماچو یک فیلم درام در سبک وسترن از فیلمسازی است که تا به حال داستان‌های متعددی درباره شجاعت، امید، دوستی و عشق را در فیلم‌های خود به نمایش درآورده است. این فیلم در پنجاهمین سال از فعالیت فیلمسازی ایستوود با بازیگری، تهیه‌کنندگی و کارگردانی وی ساخته شد و اوایل ماه جاری میلادی در آمریکا روی پرده رفت. وسترن جدید ایستوود ۱۴ ژانویه ۲۰۲۲ (۲۴ دی) در ژاپن اکران خواهد شد.

درخشش "بلفاست" در تورنتو

«بلفاست» موفق شد تا جایزه فیلم منتخب مردم را از جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو امسال دریافت کند. در همین حال جایزه پلتفرم داوران به ریاست ریز احمد به «یونی» ساخته کامیلا آندینی از اندونزی رسید و جایزه مستند منتخب مردم نصیب «نجات» ساخته ای. چی واسارهلی و جیمی چِین شد. جایزه منتخب مردم در بخش دیوانگی نیمه شب هم به «تیتان» ساخته جولیا دوکورنائو برنده جشنواره کن اهدا شد.

فیلم برنده جایزه منتخب مردم معمولاً به معنی پیشگویی برای جوایز اسکار محسوب می‌شود و سال پیش «سرزمین آوارگان» کلوئی ژائو ابتدا برنده تورنتو شد و در نهایت به اسکار رسید. «کتاب سبز»، «۱۲ سال بردگی»، «سخنرانی پادشاه» و «میلیونر زاغه‌نشین» نیز از دیگر فیلم‌هایی هستند که همین تجربه را پشت سر گذاشتند.

کد خبر 524324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.