کرونا در انگلیس رانندگان تانکرهای سوخت و پمپ بنزین ها را زمین گیر کرد

کمبود رانندگان کامیون در انگلیس به دلیل ابتلا به کرونا روند سوخت رسانی به پمپ‌ بنزین‌ها را با مشکل جدی مواجه کرده و باعث تعطیلی شماری از جایگاه‌های سوخت در این کشور شده است.

به گزارش ایمنا، غول نفتی بریتیش پترولیوم امروز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای ادعا کرد که وضعیت به وجود آمده مقطعی و کارکنان این شرکت در تلاش هستند تا در اسرع وقت مشکل را بر طرف کنند. سایر جایگاه‌های سوخت در انگلیس نیز با کمبود جدی ذخایر بنزین و گازوئیل مواجه هستند.

شرکت آمریکایی اسو که ۲۰۰ جایگاه در انگلیس را تحت پوشش دارد اعلام کرد که شماری از پمپ بنزین‌های خود را به دلیل تبعات ناشی از کمبود راننده کامیون تعطیل کرده است.

یک سخنگوی دفتر نخست وزیری از مردم خواست تا وحشت نکنند و به صورت عادی به خرید خود ادامه دهند. این سخنگو با بیان این ادعا که سایر کشورهای اروپایی نیز با مشکل مشابه مواجه هستند عنوان کرد: ما چالشی را که صنعت انرژی با آن مواجه است درک می‌کنیم و در این راستا گام‌هایی را برداشته‌ایم.

این در حالیست که شرکت بریتیش پترولیوم دو ماه پیش نیز اعلام کرده بود که تعدادی از جایگاه‌های سوخت خود را به دلیل کمبود نیروی انسانی در پایانه‌های توزیع سوخت تعطیل کرده است.

تبعات کمبود راننده کامیون همچنین باعث ایجاد اخلال در توزیع مواد غذایی در انگلیس شده است. اتحادیه رانندگان کامیون انگلیس اعلام کرد که برای جبران این کمبود به ۹۰ هزار راننده نیاز دارد. این در حالیست که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا امکان کار برای رانندگان اروپایی در انگلیس را دشوار کرده و بحران کرونا نیز به این معضل افزوده است.

سازمان لجستیک (پشتیبانی) انگلیس که نمایندگی شرکت‌های باربری در این کشور را بر عهده دارد کمبود رانندگان کامیون را یک مساله جدی عنوان کرده که نیازمند توجه فوری دولت و دستگاه‌های ذیربط است.

در همین پیوند دولت انگلیس هفته پیش اعلام کرد که به دلیل بحران کرونا و فشارهای بین‌المللی بر زنجیره توزیع کالا، اجرای بخشی از برگزیت را که بر عملیات بازرسی محصولات غذایی و کشاورزی از اروپا به انگلیس نظارت دارد سه ماه به تعویق انداخته است.

طبق جدول زمان‌بندی قرار بود که از ابتدای ماه ژانویه و پس از پایان دوره گذار خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، محصولات غذایی و کشاورزی که از اروپا وارد کشور، در مبادی مرزی بازرسی شوند. دولت همان موقع به دلیل مشکلات ناشی از بحران کرونا، اجرای این طرح را به ۱۰ ماه بعد (اکتبر) موکول کرد. معاون وزیر دارایی انگلیس هفته پیش اعلام کرد که تعویق اجرای این طرح در مقطع کنونی یک اقدام ضروری است تا از بروز بحران جلوگیری شود.

منبع: ایرنا
کد خبر 524312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.