تکمیل بزرگراه شمالی کرج در اولویت است

سرپرست شهرداری کرج گفت: بر طبق نیازسنجی‌ها، تکمیل بزرگراه شمالی کرج به طول ۱۷.۵ کیلومتر در اولویت پروژه‌های عمرانی این کلانشهر قرار دارد.

به گزارش ایمنا، مصطفی سعیدی سیرایی در نشست اولویت‌بندی بهره‌برداری از پروژه کنارگذر شمالی، اظهار کرد: این پروژه در زمره پروژه‌های ملی است که در واقع باید دولت آن را اجرا می‌کرد اما با این وجود شهرداری کرج با رویکرد هم افزایی با دولت مشارکت در اجرای پروژه را پذیرفت.

وی افزود: گستردگی پروژه و تعهدات تعیین شده برای شهرداری در قرارداد مشارکت در ساخت بزرگراه شمالی کرج بسیار فراتر از توان و ظرفیت زمان حال و آتی شهرداری است.

سرپرست شهرداری کرج خاطرنشان کرد: تداوم مشکلات اجرای این پروژه را با چالش‌های متعددی مواجه خواهد ساخت که محتمل‌ترین آن هزینه‌های ناشی از تأخیر خواهد بود، به همین دلیل ضروری است تا با لحاظ شرایط حاکم بر اقتصاد شهری، نقش و تعهد دولت در این پروژه بسیار فراتر از آنچه که تعریف شده است، باشد.

سعیدی سیرایی تاکید کرد: با توجه به ابهامات و تعارضات موجود در حدفاصل پل B۰ و B۱ و نیز قسمت انتهایی پروژه از خوارزمی به بعد تا محل اتصال پروژه به اتوبان کرج _ قزوین لازم است به منظور جلوگیری از هزینه‌های مضاعف، تمرکز اقدامات آتی بر تکمیل و بهره‌برداری از پل B۱ باشد.

وی ادامه داد: همچنین همزمان نسبت به اصلاح قرارداد به منظور حذف بخش انتهایی پروژه از خوارزمی به بعد به دلیل مشکلات تملکی که حل آن مشمول مرور زمان خواهد شد، بازنگری و اصلاح قرارداد صورت پذیرد.

سرپرست شهرداری کرج تصریح کرد: هرگونه اقدام شهرداری در حد فاصل B۰ تا B۱ مستلزم شفافیت سازی و مستندسازی تعهدات شهرداری و نیز آزادسازی مسیر از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان البرز خواهد بود.

سعیدی سیرایی اضافه کرد: همچنین مقر شده مشاور و کارفرما نیز جهت تأمین منابع مالی اجرای پروژه در قالب مشارکت، واگذاری اراضی پیرامونی و یا راه کارهای دیگر موضوع را بررسی و پیشنهادات خود را ارائه دهند.

منبع: ایرنا

کد خبر 524304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.