پروژه رینگ چهارم حفاظتی اصفهان باید در سطح ملی تعریف شود

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: پروژه رینگ حفاظتی چهارم پروژه‌ای ملی است و اعتبارات آن به خصوص برای شهرهای همجوار باید از طریق چاره اندیشی با نمایندگان مجلس، شهرداری‌ها و شورای شهر حل شود.

مصطفی نباتی نژاد در گفت‌و گو با خبرنگار ایمنا پروژه رینگ حفاظتی چهارم را یکی از پروژه‌های پیشران کلانشهر اصفهان دانست و اظهار کرد: شورای شهر طبیعتاً تسهیلگر درخواست‌های شهرداری در خصوص لوایح اعم از آزادسازی، تملک، تأمین اعتبارات لازم، با اولویت‌های تعیین شده است و این فرایند در تمام پروژه‌های کلان مانند رینگ حفاظتی اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: تسهیلگری بین نهادی نیز از دیگر اقدامات شورای شهر است تا از طریق یک دیپلماسی فعال با شهرهای همجوار منافع ذی‌نفعان مدنظر قرار بگیرد چرا که بخش قابل توجهی از پروژه خارج از شهر اصفهان و در اداره و اختیار شهرهای همجوار است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در این خصوص نمایندگان مجلس حوزه‌های انتخابی همجوار و شهرداران و اعضای شورای شهر همجوار می‌توانند مؤثر باشند.

نباتی نژاد ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و استانداری نیز بسیار مؤثر هستند و به دلیل اینکه اعتبارات محدودی دارند، باید چاره اندیشی با نمایندگان مجلس در خصوص تأمین اعتبارات ملی انجام شود.

وی تصریح کرد: اصفهان کریدور انتقال بسیاری از محموله‌ها به سمت پایتخت، مرکز کشور و حتی شمال است و منافع این پروژه تنها برای شهر اصفهان نخواهد بود و چهارراهی است که رفت و آمد سایر مردم ایران را تسهیل می‌کند لذا قابلیت آن را دارد که در سطح ملی تعریف شود.

کد خبر 524281

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.