۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰
یا حمایت کنید یا اخراج!

خوان لاپورتا مدیرعامل باشگاه بارسلونا رفتار عجیبی با رونالد کومان دارد که ناراحتی او و حمله برخی رسانه‌ها را در پی داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم فوتبال بارسلونا باید از هفته ششم رقابت‌های لالیگا در خانه کادیز باید مقابل این تیم قرار بگیرد، بازی که قضاوتش برعهده کارلوس دل سرو گرانده است و سوت شروعش ۲۳ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران زده خواهد شد.

آبی اناری‌ها از زمانی که لاپورتا به عنوان رئیس بر مسند کار نشسته، شرایط فوق بحرانی عجیبی را تجربه می‌کند، حتی از مشکلات قبلی هم اوضاع بدتر است. نتایج سینوسی کومان به مزاق لاپورتا خوش نیامده و هر لحظه امکان عزل او وجود دارد.

رفتن مسی، مشکلات مالی ناشی از کرونا، بدهی‌های زیاد، مشکلات قراردادی بازیکنان، همه و همه در کنار روند نتیجه گیری بد در سال‌های اخیر، کمر آبی اناری‌ها که زمانی فوتبال اروپا را تحت سلطه خود داشتند بدجور شکسته است.

لاپورتا با رفتاری که نسبت به کومان از همان ابتدا داشت، نشان داده به هیچ وجه آبش با اسطوره هلندی در یک جوی نمی‌رود و مرد هلندی انتخاب او نیست، اما علی رغم قصد اخراج، بارسا همچنان فصل جدید را هم با رونالد آغاز کرد.

روند سینوسی و تحقیر مجدد برابر بایرن با سه گل در هفته اول لیگ قهرمانان اروپا آن هم بعد از آن تحقیر دردناک با ۸ گل سال پیش و البته هدر دادن چند امتیاز، این بار رئیس را بر آن داشته تا سرمربی را اخراج کند هرچند که مربی خوبی فعلاً در بازار وجود ندارد.

البته با صحبت‌های اخیری که از دو سمت ماجرا شنیده می‌شود، می‌توان دریافت که کومان فعلاً به صورت بازی به بازی فرصت دارد تا از داستان اخراج فرار کند. به نوعی می‌توان گفت که خوان لاپورتا به سرمربی و اسطوره هلندی تیمش اولتیماتوم داده است.

در چند روز اخیر، نام‌های زیادی برای نشستن روی نیمکت مربیگری بارسلونا به گوش رسیده و به آبی اناری‌ها لینک شده، از پیرلو و انری، تا کنته و ژاوی و روبرتو مارتینز و… اما فعلاً می‌توان گفت همه چیز به نتیجه بازی امشب بستگی دارد.

بعد از بازی امشب باشگاه فقط دو راه پیش‌روی خود دارد یا تا آخر فصل از کومان حمایت کند یا هرچه زودتر اخراجش کند. این دعواهای رسانه‌ای و شک و تردیدها نسبت به دو طرف نباید ادامه پیدا کند. بارسا به اندازه کافی شرایط بدی را تجربه می‌کند.

کومان در کنفرانس بعد از بازی مقابل گرانادا گفته بود که دیگر به هیچ سوالی در مورد آینده اش جواب نمی‌دهد و این کار را هم کرد. او از این جنگ عجیب خسته به نظر می‌رسد و انتظار چنین رفتاری با خودش که اسطوره کاتالان‌ها محسوب می‌شود و سال‌های زیادی برای بارسا به میدان رفته و افتخار آفرینی کرده را نداشت.

کومان نمی‌تواند دروغ بگوید، او آدم صادقی است. او با بیانیه‌ای که در آن کنفرانس داد، خواست که همه روی این موضوع تمرکز کنند و از تیم حمایت کنند ولی رسانه‌ها این داستان را به عنوان یک آتش جدید برداشت کردند. کومان خشمی را از طرف هواداران نمی‌بیند، بلکه از طرف مدیریت احساس ناامیدی دارد.

رومئو نایب رئیس اقتصادی باشگاه از هواداران خواسته بود که برای بهبود اقتصاد باشگاه دو سال صبر کنند، ولی او همین دو سال صبر را حاضر نیست برای کومان داشته باشد. لاپورتا تابستان به کومان گفته بود که اگر مربی مناسبی برای بارسا پیدا نشد، تو با بارسا ادامه می‌دهی و این خبر درز پیدا کرد و حالا تبدیل به اولتیماتوم بازی به بازی به مربی شده است.

در کنار سایر گزینه‌ها، نام ژاوی مطرح است، اگرچه در مورد انتصاب او به عنوان مربی تیم تردیدهای جدی وجود دارد. برخی منابع نشان می‌دهند که لاپورتا گزینه‌های دیگر را به ژاوی ترجیح می‌دهد. لاپورتا نمی‌خواهد در مورد او عجله کند و شانس خود را بسوزاند.

در قرارداد جدید ژاوی با السد بندی وجود دارد که در صورت پیشنهاد بارسا بتواند جدا شود، وجود ندارد. ‎ولی اطرافیان ژاوی معتقد هستند به علت رابطه خوب بین ژاوی و باشگاه السد، مدیریت باشگاه انتقال ژاوی را آسان می‌کند.

ایدو پولو (از نزدیکان ژاوی) معتقد است که تا کنون هیچ کسی با او تماس نگرفته است. اگر این بار با ژاوی تماس بگیرند و او از پروژه ورزشی خوشش بیاید، چالش بازسازی بارسا را قبول می‌کند. ژاوی رابطه خوبی با جوردی کرایوف مدیر تیم دارد.

این روندی که آبی اناری‌ها در پیش گرفته‌اند کاملاً با شعار "فراتر یک باشگاه" که همیشه با اسطوره‌های خود رفتار مناسبی داشته‌اند، در تضاد است و باعث شکنندگی مربی داخل رختکن می‌شود. باشگاه نمی‌تواند بیشتر از این، مربی را زیر سوال ببرد و نباید به این رفتار ادامه بدهد.

همه چیز واضح است؛ "یا حمایت کنید یا اخراج! "

کد خبر 524266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.