پروژه نمایشگاه ۱۲۰۰ میلیارد تومان ارزش افزوده داشته است

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان گفت: با انجام پروژه نمایشگاه بین المللی اصفهان ارزش افزوده‌ای بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان ایجاد شده است و امیدواریم در آینده با حضور مدیر جدید این روند ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی یارمحمدیان امروز اول مهرماه در نشستی که در جمع اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و در محل نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد، اظهار کرد: نمایشگاه در دنیا به عنوان پیش زمینه‌ای برای توسعه اقتصادی کشورها مطرح است و اگر کشوری به افزایش صادرات دسترسی پیدا کرده و بسیاری از مسائل تولید و اشتغال آن حل شده، این امر از طریق حضور در نمایشگاه‌ها بوده است.

وی افزود: انجمن جهانی نمایشگاه‌ها مطرح می‌کند، آنچه میان شهرهایی که شهرنشینی، آلودگی، ترافیک و محیط زیست متشابه دارند تمایز ایجاد می‌کند، برگزاری رویدادهای تجاری و فرهنگی است؛ برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای اقتصادی موجب افزایش سرمایه در آن شهر به صورت کارا می‌شود.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان خاطرنشان کرد: قبل از دایر شدن نمایشگاه بین‌المللی اصفهان و زمانی که نمایشگاه پل شهرستان دایر بود، اصفهان در زمینه نمایشگاهی نسبت به بسیاری از کلانشهرها از لحاظ متراژ نمایشگاهی و از لحاظ کیفیت و استاندارد نمایشگاه، پایین‌تر بود و ما با استان‌هایی مثل چهار محال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد مقایسه می‌شدیم.

یارمحمدیان تاکید کرد: در پروژه جدید نمایشگاهی ۴۷ هکتار زمین برای نمایشگاه در نظر گرفته شده و ۱۵۰ هکتار از زمین‌های اطراف نیز کاربری نمایشگاهی دارد که در فاز اول در ۲۰ هکتار سالن امیرکبیر، فضای سبز، ساختمان الکتریکال، ساختمان مکانیکال و فضای باز احداث شد.

وی اضافه کرد: از سال ۹۶ که پروژه تحویل ما شد، ۲۲۰ قرارداد منعقد کردیم؛ همچنین ۲۲۰ پیمانکار همزمان در این نمایشگاه در حال فعالیت بودند و در دورانی که کشور در تحریم‌های شدید اقتصادی قرار داشت، رکود تورمی در کشور حاکم و کرونا نیز گسترش پیدا کرده بود و در سخت‌ترین شرایط این پروژه ساخته شد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: بسیاری از عملیات اجرایی این پروژه به وسیله مدیریت پیمان انجام شد که این خود موجب کاهش هزینه‌ها شد؛ در مجموع با این روش بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان کاهش هزینه داشتیم.

یارمحمدیان ادامه داد: این پروژه از نظر مقیاس با سالن اجلاس برابری می‌کند در حالی که سالن اجلاس با هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و نمایشگاه با ۲۹۰ میلیارد تومان ساخته شد که این خود کارآمدی این روش را نشان می‌دهد.

وی افزود: مدیریت پیمان نه تنها موجب کاهش هزینه شد بلکه سرعت و کیفیت پروژه را افزایش داد.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان تصریح کرد: گنجینه معماری ایرانی اسلامی که بسیار بهادار بوده در این نمایشگاه استفاده شد و به همین موجب این نمایشگاه زیباترین و استانداردترین نمایشگاه در ایران است.

کد خبر 524220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.