۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
دوز سوم فایزر تائید شد

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مجوز تزریق دوز سوم واکسن فایزر را برای افراد ۶۵ سال به بالا و افراد در معرض خطر ابتلا به کرونای شدید صادر کرد.

به گزارش ایمنا، سازمان غذا و داروی آمریکا روز گذشته _چهارشنبه ۳۱ شهریورماه_ مجوز مصرف اضطراری تزریق دوز تقویتی یا بوستر واکسن کروناویروس فایزر را به افراد ۶۵ ساله و بالاتر و همه افرادی که در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ هستند همچنین گروه‌ها و مشاغلی که به طور مرتب در معرض ویروس قرار دارند، صادر کرد.

این تاییدیه مسیر را برای توزیع سریع واکسن‌های تقویتی و تزریق آن به میلیون‌ها نفر که حداقل ۶ ماه از تزریق دوز دوم واکسن گذشته است، هموار می‌کند. تغییر در صدور مجوز استفاده اضطراری از واکسن، شرایط را برای تزریق دوز تقویتی به گروه‌هایی مانند کادر درمان، معلمان و کارکنان مهدهای کودک، افراد بی خانمان و زندانیان فراهم کرده است.

شرکت داروسازی فایزر از سازمان غذا و داروی آمریکا درخواست کرده بود تا لزوم تزریق دوز تقویت واکسن به همه افراد ۱۶ ساله و بالاتر را مورد تأیید قرار دهد و هفته گذشته داده‌هایی را منتشر کرده بود که بر اساس آن، ایمنی بدن در برابر بیماری با گذشت زمان کاهش می‌یابد.

سازمان غذا و دارو آمریکا تزریق دوز تقویتی به عموم مردم را رد، اما اعلام کرده است که شواهد نشان می‌دهد تزریق دوز سوم برای افراد مسن و گروه‌های در معرض خطر مفید است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

کد خبر 524204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.