ساماندهی معابر شهر مرزی خراسان شمالی ۲۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد

شهردار یکه سعود شهرستان مرزی رازوجرگلان خراسان شمالی گفت: ساماندهی، بازگشای، زیرسازی، آسفالت و ایجاد روشنایی در این شهر تازه تاسیس به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش ایمنا، جابر خالدی در این باره اظهار کرد: شهر تازه تأسیس یکه سعود با توجه توپوگرافی خاص خود دارای سه مرکز روستایی یکه سعود بالا، یکه سعود پایین، حسن آباد و ۹ کلاته است.

وی افزود: در واقع این پراکندگی‌ها باعث شده تا این شهر بیش از ۷۰۰ هکتار مساحت داشته باشد.

خالدی با بیان اینکه بیشتر اعتبارات تخصیصی برای شهرداری این شهر، اوراق یکساله بوده است، گفت: پارسال تنها ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار برای بازگشایی معابر تخصیص یافت که بیش از نیمی از آن اوراق یکساله بوده است.

وی افزود: در این میان بیشتر این اعتبارات نیز در بخش جمع آوری آب‌های سطحی هزینه شده است.

شهردار یکه سعود با اشاره به بهره برداری از ساختمان آتش نشانی یکه سعود در هفته دولت، یادآور شد: برای احداث این ساختمان ۳۳۰ متری که شامل اتاق اداری، آشیانه ماشین و سالنی آموزشی است، ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون اعتبار در سال ۹۸ و ۹۹ تخصیص یافته بود.

خالدی با اشاره به کمبود نیرو در شهردای این شهر، خاطرنشان کرد: هم اینک در حوزه عمرانی و مالی نیرویی نداریم که با توجه مصوبه استاندار خراسان شمالی قرار بود، دو نیروی عمرانی و مالی جذب شوند ولی با وجود پیگیری‌ها و معرفی نیرو هنوز به نتیجه‌ای نرسیدیم.

وزارت کشور در سوم شهریور ۹۸ مجوز تأسیس شهرداری در شهر یکه سعود، مرکز بخش جرگلان و شهرداری در شهر غلامان، مرکز بخش غلامان در شهرستان مرزی رازوجرگلان خراسان شمالی را صادر کرد.

راز و جرگلان، بخشی مرزی در تابعیت شهرستان بجنورد بود که در ۲۸ اسفند سال ۱۳۹۱ به شهرستان تبدیل شد و هم اکنون این شهرستان دارای سه بخش غلامان، مرکزی و جرگلان است.

با ارتقای راز و جرگلان به شهرستان، شهر راز به عنوان مرکز بخش راز و شهرستان اعلام شد و بخش غلامان به مرکزیت روستای غلامان و جرگلان به مرکزیت یکه سعود به عنوان بخش‌های تابعه آن تعیین شدند.

شهر غلامان سه هزار و ۶۰۰ نفر و یکه سعود شش هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 524202

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.