ساخت دست هوشمند با ویژگی‌های منحصر بفرد

مدیر عامل شرکت دانش بنیان بهبود عضو ثانی از ساخت دست الکترونیک مصنوعی خبر داد که قابلیت دریافت دستور از سیگنال‌های مغزی را داراست و علاوه بر ظاهری زیبا ویژگی‌های منحصر بفردی نسبت به نمونه خارجی خود دارد.

امیر پایدارثانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در رابطه با موارد استفاده از "دست الکترونیک هوشمند" اظهار کرد: این محصول برای افرادی که از نواحی ساعد، بازو یا کتف دچار قطع و نقص عضو شده‌اند، استفاده می‌شود. انگشتان این محصول طریق سیگنال‌های عصبی کنترل می‌شود و قادر به حرکت تک، چهار و پنج انگشتی است؛ همچنین سرعت حرکت این دست قابل تنظیم است.

وی افزود: آرنج الکترونیکی نیز برای افرادی که از ناحیه بازو یا کتف دچار قطع و نقص عضو شده‌اند استفاده می‌شود، در ساخت این محصول از پوست مصنوعی استفاده شده است؛ این پوست مصنوعی از نظر رنگ و بافت مشابه پوست فرد است و ظاهری کاملاً زیبا و طبیعی ایجاد می‌کند.

مدیر عامل شرکت دانش بنیان بهبودعضو ثانی، ادامه داد: جنس پوست مصنوعی به کار رفته در این محصول از سیلیکون بسیار نرم است تا قابلیت ارتجاعی و استحکامی را همانند پوست فرد ایجاد کند.

وی افزود: این محصول به‌گونه‌ای طراحی شده است تا هنگامی که فرد به حرکت دادن دست خود اراده می‌کند در ابتدا سیگنال‌های عصبی از روی پوست حرکت و بواسطه مداری که روی پوست قرار گرفته پالس‌های الکتریکی ۹۰۰ برابر تقویت شده به مدار دیگری در کف دست ارسال شود؛ مدار سیگنال‌ها را به فرمان‌هایی تبدیل و به بخش‌مختلف ارسال می‌کند؛ انجام این فرآیند ۱۰۰ میلی‌ثانیه به طول می‌انجامد.

پایدارثانی گفت: این محصول دارای یک باتری لیتیومی با قابلیت شارژ است که عمر آن چهار تا پنج سال خواهد بود. با توجه به اینکه تمام مدارها و باتری درون دست جایگذاری شده است؛ تعویض باتری باید توسط متخصصین شرکت انجام شود.

وی با اشاره به تفاوت‌هایی اساسی بین این محصول و نمونه خارجی مشابه، افزود: قیمت نمونه خارجی این محصول بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ میلیون است و به جای پوست مصنوعی از کاور استفاده شده است.

مدیر عامل شرکت دانش‌بنیان بهبودعضو ثانی در رابطه با ویژگی‌های برتر این محصول، گفت: موتورهای استفاده شده در این محصول صدایی تولید نمی‌کند همچنین تا قابلیت جابجایی اجسام تا هشت کیلوگرم را داراست. وزن این محصول در حالی ۵۰۰ گرم است که نمونه خارجی آن وزنی بالای یک کیلو و ۳۰۰ گرم دارد.

کد خبر 524143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.