شبیه‌سازی عملیات والفجر ۸ در دریاچه خلیج فارس

شهردار منطقه ۲۲ تهران از برپایی نمایشگاه آبی و خاکی «یاد یاران» شبیه‌سازی عملیات والفجر ۸ با همکاری ناحیه مقاومت بسیج عمار یاسر تهران در دریاچه شهدای خلیج فارس خبر داد و گفت: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت‌ها و جان‌فشانی‌های رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس است که باید برای مردم به‌خصوص نسل جوان بازگو شود.

به گزارش ایمنا، مرتضی رحمان‌زاده در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه ضمن گرامیداشت یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و یاران شهیدش، اظهار کرد: به نمایش گذاشتن ادوات نظامی و رزم عملیات غرور آفرین والفجر هشت می‌تواند قسمتی از رشادت‌های رزمندگان اسلام را برای نسل جوان به تصویر بکشاند.

وی افزود: چهل و یکمین سالگرد دفاع مقدس مصادف با ایام اربعین سید و سالار شهیدان شده است، از همین رو شهرداری منطقه ۲۲ در راستای وظایف و مأموریت‌های ذاتی خود برای پاسداشت مناسبت‌های مذهبی و ملی و با در نظر گرفتن شرایط کرونایی، اقدامات ویژه‌ای را برای حفظ ارزش‌ها و آرمان‌ها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در دستور کار قرار داده است.

شهردار منطقه ۲۲ تهران خاطرنشان کرد: به همین منظور با همکاری ناحیه مقاومت بسیج عمار یاسر تهران تجهیزات نظامی خاکی و دریایی در محوطه دریاچه شهدای خلیج فارس مستقر شده است و همچنین غرفه‌های فرهنگی، اجتماعی، سلامت، ورزشی، گردشگری، کودک و نوجوان، نوشت‌افزار اسلامی، مسابقه‌های فرهنگی و هنری، سرود و تواشیح، تجلیل از خانواده معزز شهدا و جانبازان نیز در این نمایشگاه به اجرا درمی‌آید.

رحمان‌زاده ادامه داد: این مراسم کاملاً مطابق با پروتکل‌های بهداشتی که از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا تعیین شده، از ۳۰ شهریور از ساعت ۱۷ تا ۲۱ واقع در ورودی شرقی دریاچه شهدای خلیج فارس (ورودی ارغوان) برپاست و تا روز اربعین امام حسین (ع) ادامه دارد.

فریدون رضوی کیا، مدیر عامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران نیز با اشاره به برپایی نمایشگاه «یاد یاران» و رزم‌نمایش عملیات والفجر ۸ با همکاری ناحیه مقاومت بسیج عمار یاسر تهران و لشگر ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) سپاه تهران در دریاچه شهدای خلیج فارس، خاطرنشان کرد: رزم‌نمایش آبی و خاکی عملیات والفجر هشت شب گذشته با حضور فرماندهان نظامی و مدیران شهری در جزیره ابوموسی دریاچه شهدای خلیج فارس برگزار شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته دفاع مقدس از ۳۰ شهریور از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در ورودی شرقی دریاچه شهدای خلیج فارس اجرایی خواهد شد و تا پنجم مهر ماه ادامه دارد، اضافه کرد: به مناسبت هفته دفاع مقدس، تمثال ۳۰۰ نفر از شهدای گرانقدر مدافع حرم، مدافع سلامت، شهدای آتش نشان، شهدای اقلیت‌های دینی، شهدای حجاب و.... در سطح مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس اکران شده است.

مدیر عامل شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران با اشاره به اجرای پویش فرهنگی مهمان حاج قاسم، تصریح کرد: گردشگران می‌توانند از ٣١ شهریور تا پنجم مهر به مناسبت هفته دفاع مقدس، با مراجعه به غرفه فرهنگی شرکت عمرانی کارکنان شهرداری در نمایشگاه یاد یاران واقع در گذر ارغوان مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس، با شرکت در مسابقات فرهنگی، بُن‌های پویش مهمان حاج قاسم را دریافت کنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 524116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.