آتش‌نشانی فارسان به نردبان بلندمرتبه نیاز دارد

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فارسان گفت: باید هرچه سریع‌تر نردبان بلندمرتبه برای این واحد تامین شود، چراکه در مهار برخی حوادث ضروری است.

افشین نظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در حال حاضر این آتش‌نشانی با سه دستگاه خودرو در حال فعالیت است.

وی افزود: یک خودروی دیگر برای شست و شوی جداول هم در اختیار است که کاربردی در حوادث ندارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فارسان تاکید کرد: دو ست امداد و نجات اعم از دستگاه‌های برش امداد و نجات در سال ۸۸ با یارانه ارائه شده توسط سازمان شهرداری‌ها، خریداری شده است.

وی اضافه کرد: در بخش تجهیزات سبک مشکل و کمبودی وجود ندارد، اما به دلیل نبود اعتبارات کافی نمی‌توان یک نردبان برای حوادث در ساختمان‌های بلند مرتبه خریداری کرد البته درخواست هم داده شده، ولی تاکنون به نتیجه نرسیدیم.

نظری تصریح کرد: وضعیت شهرداری‌ها نابه‌سامان است و همت متولیان را می‌طلبد تا این موارد مرتفع شود.

وی عنوان کرد: مصوب شده که آتش نشانی فارسان حدود ۱۴ روستای اطراف را در حوادث مرتبط پوشش دهد حال باید گفت با این شرایط اگر همزمان در دو روستا یا شهر فارسان و دیگر روستاها حادثه‌ای رخ دهد آتش‌نشانی امکان ارائه خدمت به دو مکان به دلیل کمبود نیرو را ندارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فارسان خاطرنشان کرد: در این راستا پیشنهاد می‌شود دهیاری روستاهای اطراف تلاش کرده یک خودروی آتش‌نشانی برای روستا تهیه کنند، زیرا حدود ۳۰ درصد حوادث به دلیل حریق زمین‌های کشاورزی در مواجه با خشکسالی اتفاق افتاده است.

کد خبر 524114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.