هشدار آتش‌نشانی نسبت به ناایمن بودن بازارهای تاریخی شیراز

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز نسبت به بی توجهی به برخی نکات ایمنی در بازارهای بافت تاریخی و خطرات ناشی از آن هشدار داد و طی نشستی با اعضای شورای بازار و مسئولان دستگاه‌های مرتبط، برقراری ایمنی در این اماکن در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، محمدهادی قانع در جلسه بررسی وضعیت ایمنی در بازارهای بافت تاریخی و در معرض خطر از جمله بازار وکیل شمالی، وکیل جنوبی، سرای مشیر، بازار شاه چراغ، بازار روح الله، اردو بازار، اظهار کرد: برای حفظ بازارهای تاریخی شیراز و همچنین تضمین سلامت شهروندان و گردشگران و بازاریان و ایمن سازی این بناهای قدمت دار به همکاری ادارات مرتبط و البته همکاری هیأت امنا و کسبه بازار نیازمند هستیم.

وی با بیان اینکه اماکن تجمعی از جمله بازارها همواره مورد توجه سازمان آتش‌نشانی قرار دارد، افزود: اگر بازاریان با ما همکاری کنند تا بتوانیم در بحث برق، جداسازی فضاها، سیستم‌های اعلام و اطفا آتش اقدامات لازم را انجام دهیم، می‌توانیم ریسک آتش سوزی در بازار را بسیار کاهش دهیم، اما این موضوع نیازمند همدلی است، که بازاریان و کسبه باید همکاری بسیار بیشتری با سازمان‌ها داشته باشند و میراث فرهنگی نیز باید راه‌حلی برای بازسازی و ایمن‌سازی نقاط خاص بازار پیدا کند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: ضریب احتمال بروز اشتعال در این بازارها بسیار بالا است؛ بنابراین در صورت وقوع حادثه به سرعت گسترده می‌شود، از طرفی قدیمی بودن ساختمان این اماکن سبب می‌شود تا آتش به راحتی گسترش پیدا کند.

قانع اضافه کرد: در همین خصوص و به منظور جلوگیری از حوادث طی برگزاری جلسه‌ای با حضور مسئولین مربوطه، ایرادات مربوط به بازارهای بافت تاریخی مطرح و مقرر شد که در دو بخش ناایمنی بازار و مشکلات ساختمانی به موارد ذکر شده با همکاری سازمان‌های متولی رسیدگی شود.

وی ادامه داد: طراحی سیستم‌های آتش نشانی در بازارهای تاریخی این شهر به پایان رسیده و این طرح در مسیر اجرا قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

کد خبر 524091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.