تامین اعتبار مشاغل خانگی از طریق تعاونی‌ها

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلپایگان گفت: در صورتی که کمیته امداد گلپایگان زنان سرپرست خانوار را معرفی کند تعاونی تشکیل می‌شود و هر سال می‌توانیم به منظور توسعه و گسترش کسب و کار در این تعاونی‌ها بخشی از اعتبارات مشاغل خانگی را جذب کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم سلیمانی امروز_ چهارشنبه ۳۱ شهریورماه_ در کارگروه اشتغال شهرستان گلپایگان، اظهار کرد: امسال سهم این شهرستان در اعتبارات مشاغل خانگی یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان با تعهد اشتغال ۶۰ نفر است.

وی افزود: تا ۲۲ مهرماه برای جذب اعتبار مشاغل خانگی فرصت داریم و اولویت نیز با طرح‌های پشتیبان و تعاونی‌هایی است که بانوان سرپرست خانوار مشغول باشند.

رئیس تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلپایگان تأکید کرد: در صورتی که کمیته امداد شهرستان زنان سرپرست خانوار را معرفی کند تعاونی تشکیل می‌شود و هر سال می‌توانیم به منظور توسعه و گسترش کسب و کار در این تعاونی‌ها بخشی از اعتبارات مشاغل خانگی را جذب کنیم.

سلیمانی گفت: سال ۱۳۹۰ قانون حمایت از مشاغل خانگی در مجلس به تصویب رسید و هر سال نیز به آن اعتبار تعلق می‌گیرد.

وی با بیان اینکه سقف پرداخت تسهیلات به افراد مستقل ۱۰۰ میلیون تومان و به طرح‌های پشتیبان دو میلیارد تومان است، افزود: ۲۰ درصد اعتبارات به افراد مستقل با الویت طرح‌های میراث فرهنگی و جهاد کشاورزی تخصیص داده می‌شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلپایگان افزود: رشته‌های جهاد کشاورزی ستاره‌دار و شامل تولیدات دامی، شیلات، صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و امور تولیدات گیاهی است. برای اجرای طرح‌های تولیدات دامی و شیلات، مجوز و تأیید شبکه دامپزشکی و برای صنایع تبدیلی و تکمیلی تأیید شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیاز است.

کد خبر 524082

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.