حرف های الگری با نمایش های بانوی پیر در تضاد است

تیم فوتبال یوونتوس این هفته ها با مکس الگری حال و روز خوبی را سپری نمی‌کند و همه را نگران کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته‌ی ششم لیگ ایتالیا یک هفته جذاب پر از بازی‌های تماشایی با خلق نتایج شگفت‌آور همراه بود. مثلاً رم مورینیو سه بر دو در یک بازی خارج از خانه شکست خورد، اینتر و ناپولی پرگل پیروز شدند و یووه باز هم مقابل میلان پیولی مساوی کرد و باز هم پیروز نشد.

بانوی پیر سابقه ۹ قهرمانی پیاپی سریA را در کارنامه دارد. آنها یکی از پر ستاره‌ترین و با ثبات‌ترین تیم‌های ایتالیا هستند، اما مدتی است از فرم فوق‌العاده خود دور شده‌اند. راه‌راه‌های تورینی سال گذشته ساری را روی نیمکت داشتند، اما روند سینوسی و ضعیف باعث شد آنیلی به فکر تغییرات بیافتد.

این مدیر ثروتمند و کم حوصله، وقتی دید که مربی شاخصی در دسترس وی نیست. در یک تصمیم عجیب ولی شجاعانه تصمیم گرفت آندرا پیرلو ستاره سال‌های چندان دور بیانکونری را روی نیمکت مربیگری تیمش بنشاند. درست مثل حرکت آبراموویچ که لمپارد را سرمربی چلسی کرده بود.

زمان گذشت و نتایج باز هم سینوسی بود، پیرلوی کم تجربه نشان داد قبول کردن هدایت یووه و یا هر تیمی، برای او خیلی زود است فصل کابوس‌وار تیم ایتالیایی زمانی تکمیل شد که آنها پس از سال‌ها، قافیه‌ی قهرمانی اسکودتو را در آستانه دهمین قهرمانی پشت سر هم و زدن ستاره روی پیراهنشان، به اینتر بی نقص کنته باختند.

رئیس جوان و کم حوصله (آندره آ آنیلی) برای سروسامان دادن به اوضاع بهم ریخته تیمش؛ دست به دامان مکس الگری شد، کسی که که سابقه قهرمانی با این تیم در لیگ داخلی و کوپا ایتالیا را در کارنامه پر از جام خود دارد.

جالب است که همچنان یووه ناکام است، فقط کافی است به نتایج این فصل نگاهی بیاندازید تا متوجه این موضوع شوید، که چقدر اوضاع در اردوگاه بانوی پیر اسف بار است، تیمی که حتی کریس فوق ستاره پرتغالی خود را هم در خط حمله از دست داده و در غیاب آقای گل فعلی بازی‌های ملی، آمار گلزنی اش پایین آمده است.

یوونتوس آلگری برخلاف انتظارات هواداران و حتی کارشناسان، بسیار ناامیدکننده فصل جدید سری آ را استارت زده، این تیم بعد از گذشت چهار هفته، میان مدعیان که دیده نمی‌شود هیچ؛ بلکه در رده هجدهم جدول ایستاده که بسیار با توجه به نام آوازه‌اش در تضاد است.

در اولین سالی که کریس رونالدو پیراهن راه راه‌های تورینی را به تن می‌کرد، مکس به دلیل ناکامی در اروپا و البته بازی‌های نه چندان چشم‌نواز تماشاگرپسند از کار برکنار شد، او پس از ناکامی یووه در به دست‌آوردن اسکودتو با کاپیتان با آندرا، بار دیگر به تورین خاطره‌انگیز پا گذاشت تا باز هم بانوی پیر را قدرتمند تر از همیشه، به سطح اول لیگ ایتالیا برگرداند.

تیم یووه در چهار بازی که تا حالا در این فصل برگزار کرده، به شکل عجیبی فقط دو امتیاز گرفته ک و شکست‌های پیاپی و نچشیدن طعم پیروزی بدجور هواداران و البته مدیر جوان و نه چندان صبور آنها را نگران آینده‌ی یووه کرده است.

دو باخت تلخ و پشت سر هم برابر ناپولی و امپولی در لیگ، آقای سرمربی را بر آن داشت تا تصمیم بگیرد تا در برابر مالموی سوئد در هفته اول لیگ قهرمانان اروپا، دوباره به ترکیبی که هفته اول برابر اودینزه چیده بود رجوع کند و با چینش ۴۴۲ پا به میدان بگذارد.

اتفاقاً نمایش دلپذیر برابر حریف سوئدی که با برد همراه شد، باعث شد که مکس این ترکیب را در بازی هفته پیش برابر میلان هم استفاده کند تا شاید از این طریق و با این حربه بتواند به اولین پیروزی خودش در لیگ هم برسد.

عجله میلانی‌ها برای رسیدن به گل، یوونتوسی‌ها را به گل اول رساند. ضدحمله‌ای برق‌آسا توسط موراتا؛ تیر اول به ثمر نشست و نوید یک بازی مهیج از سوی یووه را می‌داد.

جالب بود که وقتی بازی یک بر صفر دنبال می‌شد باز این شاگردان الگری بودند که توپ رو در اختیار داشتند و حتی فرصت رسیدن به گل‌های بعدی رو هم پیدا می‌کردند، اما یووه به عقب نشست و این شاگردان پیولی بودند که سوار بر بازی می‌شدند.

نیمه دوم هم بازی به طور کامل در اختیار میلان بود و یووه میزبان که تحت سیطره روسونری قرار داشت سعی می‌کرد نتیجه را حفظ کند. تعویض‌های آلگری فقط کار را برای یووه مشکل کرد و در نهایت ضربه سر ربیچ حسرت نخستین پیروزی خانگی را روی دل تورینی‌ها گذاشت.

حرف‌های مکس الگری در نشست خبری بعد از بازی و بیان این جمله که باید دفاعی‌تر از این عمل می‌کردیم، تیر خلاصی را بر پیکر تماشاگران یووه زد. در حالی که هواداران تیم، این تفکر مربی را همیشه مورد انتقاد قرار می‌دادند و در سال‌های موفق آلگری هم همیشه بابت این مسئله به او معترض می‌شدند، آنها انتظار نداشتند که بعد از بازی ضعیف برابر میلان هم، این صحبت‌ها به گوششان برسد.

آلگری که در سال‌هایی در آلیانز غایب بوده، بیشتر از سال‌هایی حضور داشته بین هواداران محبوب شده و باید بداند که کارش به مراتب سخت‌تر سال‌های پیشین است و اگر قرار باشد موفقیت‌ها و جام‌ها و قهرمانی‌های همان سال‌ها را مجدداً تکرار کند باید که تفکر بزرگ‌تری مانند قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را هم داشته باشد.

مردی که ادعا می‌کند که تیم تحت هدایتش توان قهرمانی دارد، باید نمایشی اجرا کند که در خور قهرمانی باشد.

کد خبر 524075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.